۳ روش آسان برای کاشت سبزه عید به شکل قلب

سبزه عید به شکل قلب
t 3 روش آسان برای کاشت سبزه عید به شکل قلب

اگر شما هم در هرکاری به کارگیری هنر را در نظر می‌گیرید، پس بهتر است سبزه عید به شکل قلب را یکی از اولیت‌هایتان در عید امسال قرار دهید. برای داشتن سبزه‌ای به این شکل بهتر است که آموزش‌های ما را ببینید و از آن‌ها استفاده کنید. با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: کاشت سبزه عید با هسته خرما

تصاویری از سبزه عید به شکل قلب

سبزه عید به شکل قلب

 

 

 

 

سبزه عید شکل قلب

 

 

سبزه عید قلبی شکل

 

 

 

سبزه عید قلب

 

 

 

سبزه عید طرح قلب

 

 

 

کاشت سبزه عید به شکل قلب

انواع روش‌های کاشت سبزه عید به شکل قلب

ما در این آموزش 3 روش انجام این کار را برای شما آورده‌امی و شما با توجه به توانایی‌ها و سلیقه‌ی خود یکی را انتخاب کرده و شروع به کاشت سبزه عید به شکل قلب کنید.

پیشنهاد مطالعه: کاشت سبزه‌ هفت‌سین

استفاده از قالب‌های آماده

سبزه عید قلبی

در این روش، ابتدا دانه‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید و آن‌ها را به مدت چند روز در آب بخیسانید تا آماده‌ی جوانه‌زنی شوند. سپس دانه‌ها را به داخل دستمال مرطوب منتقل کرده و حدوداً تا ۳ روز با استفاده از اسپری آبیاری کنید تا مرطوب و مرتب بمانند.

وقتی جوانه‌ها ظاهر شدند، دانه‌ها را به داخل قالب‌های قلبی مناسبی منتقل کنید و سپس روی آنها را با دستمال مرطوب پوشانید تا تازه‌ترین جوانه‌ها محافظت شوند. بعد از گذشت چند روز، قالب‌ها را در معرض نور آفتاب قرار داده و هر روز آن‌ها را آبیاری کنید تا رشد بهتری داشته باشند. این کار باعث می‌شود که ریشه‌ها عمیق‌تر و جوانه‌ها سبزتر شوند و گیاهان بهتری رشد کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گـذری بر دنیـای اعجـاز‌آور گیاهان دارویی

استفاده از اسفنج‌های گل سازی

اسفنج سبزه عید به شکل قلب

در این روش، ابتدا اسفنج‌ها را به شکل دو هلال درآورده و زمانی که آن‌ها را کنار هم قرار می‌دهیم، یک قالب قلبی شکل بدست می‌آید. سپس قالب‌ها را درون آب خیس می‌کنیم و به آن‌ها اجازه می‌دهیم تا یک شب در آب بمانند تا به صورت کامل آب جذب کنند. سپس روی اسفنج‌ها را با تور یا جوراب می‌پوشانیم تا رطوبت درون آن‌ها حفظ شود.

حالا که قالبی یک دست داریم، با استفاده از یک سیم فلزی آن را به شکل قلب درمی‌آوریم. پس از انجام این مراحل، هر کدام از انواع بذر سبزه عید را که قبلاً خیس کرده‌اید، روی قالب بچینید و آن‌ها را تا زمانی که جوانه می‌زنند و سبز می‌شوند، آبیاری کنید تا سبزه با شکل قلبی زیبای شما آماده شود. این روش نه تنها برای رشد بهتر بذرها کمک می‌کند، بلکه زیبایی و شکل ظاهری سبزه عید را نیز بهبود می‌بخشد.

کاشت سبزه عید به شکل قلب به صورت دستی

کاشت سبزه عید به شکل قلب به صورت دستی

اگر قالب یا ظرفی به شکل قلب ندارید، می‌توانید با ایده‌های خلاقانه‌تان از بطری‌های پلاستیکی قالبی به شکل قلب درست کنید. برای این کار، ابتدا از یک بطری پلاستیکی به قطر حدود 5 سانتیمتر به صورت گرد برش بزنید و آن را به شکل قلب حالت دهید. سپس قسمت‌هایی از بطری را فشار دهید تا شکسته شود و به شکل قلبی مورد نظر شما تبدیل شود.

سپس این قالب را داخل یک ظرف صافی قرار دهید تا سبزه‌ها از زیر آن بیرون نیایند و بتوانید سبزه را در آن بکارید. می‌توانید از این قالب چند تا تهیه کرده و آن‌ها را مانند گل‌های کنار هم در یک جا قرار دهید تا دید زیباتری داشته باشند. این روش نه تنها از مواد قابل دوران مانند بطری‌های پلاستیکی استفاده می‌کند بلکه به شما امکان می‌دهد تا با خلاقیت خود، قالب‌های منحصر به فردی برای کاشت سبزه عید ایجاد کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی سبد کاغذی

امیدواریم که آموزش کاشت سبزه عید به شکل قلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید یک سبزه زیبا بکارید.

t 3 روش آسان برای کاشت سبزه عید به شکل قلب
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *