فریب های فضای مجازی

آسیب های فضای مجازی
t فریب های فضای مجازی

فریب های فضای مجازی

با همه‌گیر شدن گوشی‌های تلفن همراه، پدیده‌ای به نام فضای مجازی نیز گسترش پیدا کرد. نرم افزارهایی که اجازه می‌دهند تا فیلم‌ها و عکس‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، در کنار همه‌ی مزایایی که دارند، آسیب‌هایی نیز ایجاد کرده‌اند. بسیاری سعی می‌کنند خود را بهتر از آنچه که هستند، به دیگران نشان دهند. در حقیقت دنیایی رویایی برای خود بسازند و از این طریق ستایش و تعریف دیگران را برای خود داشته باشند.عده‌ای خود را زیباتر، ثروتمندتر و برتر از دیگران در برنامه‌های مجازی معرفی می‌کنند. در حقیقت نقابی دروغین به چهره می‌زنند و از پشت این دنیای پر زرق و برق غیر واقعی دیگران را فریب می‌دهند.بهترین راه برای فریب نخوردن بالابردن سطح سواد رسانه ای درجامعه است.

آیا در فضای مجازی همه، واقعیت را نشان می دهند؟

شاید تغییر در واقعیات تا آنجایی که به دیگران آسیب نزند، فقط یک رفتار شخصی باشد. اما وقتی که کسانی این فریب‌ها را باور کنند و ارتباطات خود را بر اساس این تصاویر غیرواقعی پایه‌ریزی کنند، فاجعه آغاز می‌شود. این گونه سبک زندگی می‌تواند بر زندگی واقعی بسیاری تاثیر مخربی داشته باشد. هم فرد را دچار توهم یک زندگی عجیب نماید و هم دیگران را به اشتباه بیاندازد.

اینستاگرام یکی از این برنامه‌هاست که امروزه بین مردم بسیار محبوب و پرکاربرد است، اما چقدر می‌توانیم به تصاویری که در این برنامه به اشتراک گذاشته می‌شود اعتماد کنیم؟ آیا همه دختران و پسرانی که زیبایی، قدرت، جذابیت، ماشین‌ها و خانه‌های گران‌قیمت و سفرهای خارجی خود را برای دیگران به اشتراک می‌گذارند، در حال گزارش واقعیت هستند؟نمونه‌هایی از تصاویر فریبنده و دروغین را که با نرم افزارهای ویرایش عکس دستکاری شده اند و بعد در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده اند، ببینید تا متوجه شوید که نباید همیشه اعتماد کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دفترچه های یاداشتی که همه را شگفت زده کرده اند 

آسیب های فضای مجازی جمعیتی که فتوشاپ است

این تصویری از کنسرت یک خواننده اسپانیایی است که در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. او خواسته به هوادارانش نشان دهد که جمعیت زیادی در کنسرتش شرکت داشته اند. اما واقعیت چیز دیگری است. او بخشی از جمعیت را چند بار کپی کرده است.

آسیب های فضای مجازی مسافرت فتوشاپی 

این عکس‌ها نمونه‌ای از دیدگاه کسانی است که فکر می‌کنند تا فتوشاپ هست چرا باید مسافرت رفت؟ این فرد بسیار ناشیانه عکس‌هایش را در مکان‌های دیدنی دنیا فتوشاپ کرده است.

آسیب های فضای مجازی
این پسر جوان هم فراموش کرده است که وقتی عکسش را با باران فتوشاپ می‌کند، غیر از لباسش اول باید موهایش خیس شده باشد.
آسیب های فضای مجازی
البته فقط چهره‌ها نیستند که در فضای مجازی زیباتر به نظر می‌آیند، بلکه مناظر و طبیعت هم آن‌چنان دستکاری می‌شود که بیشتر به بهشت شبیه می‌شوند.
آسیب های فضای مجازی
این عکس دیگر کاملا گویاست که سر و بدن ربطی به هم ندارند.

آسیب های فضای مجازی
این هم نمونه‌ی دیگری از طبیعت که اصل و کپی آن از زمین تا آسمان فرق دارد.

آسیب های فضای مجازی
این عکس وقتی رازش فاش شد که یکی از فالورهای این صفحه در همان محل زندگی می‌کرد وعکسی از واقعیت آن مکان گرفت و در فضای مجازی انتشار داد.
آسیب های فضای مجازی
فعالیت‌های تجاری و فروشگاهی نیز در اینستاگرام رونق فروانی دارد، اما مواظب باشید کالایی که ارسال می‌کنند با آنچه تصویرش را منتشر کرده اند، گاهی از زمین تا آسمان فرق می‌کند.
آسیب های فضای مجازی
این جوان هم تصویر خودش را در مکان‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد اما گاهی یادش می‌رود که یک عکس را دو بار و در دو مکان مختلف فتوشاپ نکند.

t فریب های فضای مجازی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *