گل های بدون گلدان دیانا شرر

t گل های بدون گلدان دیانا شرر
t گل های بدون گلدان دیانا شرر

ریشه ها یکی از اجزای مهم گیاه اند که حیات گیاه به آنها وابسته است. گیاهان از طریق ریشه خود آب و مواد معدنی را که برای ادامه زندگی نیاز دارند دریافت می کنند. همچنین ریشه به گیاه کمک می کند تا در خاک محکم بماند و در برابر عوامل محرک مانند باد مقاوم باشد.

جالب است بدانید که همه ریشه ها در خاک فرو نمی روند و برخی از آنها در آب به زندگی ادامه می دهند. این یعنی برخی از گیاهان را فقط باید در آب نگه داری کرد و اگر آنها را در خاک بکاریم پژمرده شده و در نهایت از بین می روند. در واقع شرایط زندگی این گیاهان از ابتدا به شکلی بوده که در محیط آب قرار گرفته و با آن خو گرفته اند. گل ها و گیاهانی که در تالاب ها می رویند از این دسته اند.

انواع ریشه ها

در یک تقسیم بندی کلی، ریشه های موجود به دو دسته افشان و عمودی تقسیم می شوند. افشان آنهایی هستند که در سطح خاک پخش می شوند و بنابراین در این گیاهان میان ریشه اصلی و ریشه های فرعی تفاوتی دیده نمی شود. ریشه های عمودی نیز همان های هستند که مستقیم در خاک پایین می روند.

ریشه ها

ریشه های خوراکی

شاید تصور همه ما از ریشه فقط همان تارهای مومانند باشد اما واقعیت این است که برخی از ریشه ها قطور و البته خوراکی اند. هویج و تربچه از این دسته ریشه ها هستند.

سیب زمینی ها هم یکی از ریشه های خوراکی هستند. آنها در دسته ریشه های غده ای خوراکی جای می گیرند.

ریشه ها

ریشه های هوایی

احتمالا ریشه های هوایی یکی از موارد جالب و عجیب در دنیای گیاهان است. ساختار آنها به گونه ای است که مواد لازم برای زندگی و رشد گیاه را از مواد معدنی ای که در هوا وجود دارد جذب می کنند. بنابراین لازم است که ریشه هایشان از خاک بیرون باشند. نمونه این گیاه، درخت ثعلب است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تاریخچه ماشین حساب از اولین تا پیشرفته ترین

مطالعه دیانا شرر روی ریشه ها

دیانا شرر، با پرورش گیاهان در یک دوره شش ماهه در گلدان های مختلف، به مطالعه شکل ریشه های مختلف پرداخته است. او پس از شش ماه، گلدان ها را برداشته و ریشه های شکل گرفته آشان را به نمایش گذاشته است. اکنون نتیجه کار او را می بینیم.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t گل های بدون گلدان دیانا شرر
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “گل های بدون گلدان دیانا شرر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *