ماساژ پیشانی و گیجگاه و سر

ماساژ پیشانی و گیجگاه و سر
t ماساژ پیشانی و گیجگاه و سر

هنگامی که از چیزی دلخور هستیم و یا از امری رنج می بریم و یا در هنگامی که سعی می کنیم تمرکز حواس خود را افزایش دهیم عضلات ناحیه پیشانی و گیجگاهی ما جمع و در هم فشرده شده و نهایتا باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شوند .

ماساژ مداوم این نواحی باعث آرامش و ریلاکس شدن عضلات ، فعال شدن و تقویت سیستم گردش خون، رفع سردرد ها، بهبود حالات و احساسات و به تاخیر انداختن روند پیر و فرسوده شدن عضلات این نواحی می شود .

1-   پنجه دست ها باید در حالت افقی ( هوریزنتال ) قرار داشته باشند ، انگشتان را به طرف گیجگاه حرکت دهید و در این حالت پوستتان را صاف نگه دارید . مجددا انگشتان را به طرف مرکز پیشانی برگردانید و تمرین را 5 مرتبه تکرار کنید . در حالتی که دست ها در مرکز پیشانی قرار دارند با قسمت نرم بند اول انگشتان و با حرکت دایره ای در جهت چرخش عقربه های ساعت ، دست ها را به طرف گیجگاه به آرامی حرکت دهید . در برگشت همین حرکت دایره ای را برخلاف چرخش عقربه های ساعت به طرف مرکز پیشانی انجام دهید . این حرکت را نیز 5 بار در هر جهت تکرار نمایید .

بهداشت

2-   انگشتان نشانه و میانی را در وسط ابرو ها قرار دهید و به این نقطه فشار وارد نمایید و سپس انگشتان را به طرف دماغ حرکت دهید . این حرکت ابتدا به صورت فشاری و مستقیم و سپس به صورت دورانی ( در جهت حرکت عقربه های ساعت ) انجام می شود . استفاده از این روش ماساژ به واسطه تحریک نقاط رفلکسی منتقه میان دو ابرو ، باعث رفع خستگی عضلانی در نواحی پیشانی و گیجگاه می شود .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساخت آثارهنری خلاقانه با قاشق و چنگال

بهداشت

3-   در مرحله انتهایی و تکمیلی تمرین کف دست ها را برروی منطقه پیشانی و گیجگاهی قرار دهید و به آرامی کف دست ها را به طرف قسمت فوقانی سر و در ادامه به صورت دایره ای ( در جهت حرکت عقربه های ساعت ) به طرف پهلوها و قسمت سر حرکت دهید . این تمرین باعث ایجاد حداکثر انرژی در سلول های مناطق پیشانی و گیجگاهی می شود .

بهداشت

به دلیل موقعیت و جایگاه سر ، اکثر ما به ندرت سر را لمس می کنیم و بنابراین کمتر متوجه خستگی عضلات ناحیه سر خود می شویم .این امر باعث ایجاد ناهنجاری در سیکل گردش خون می شود که نتیجه آن ، تغذیه بد موها و رشد نامطلوب و شکننده و نازک شدن آنها خواهد بود .

علاوه بر این به دلیل همجواری ناحیه بالایی سر با پیشانی ، گیجگاه و ناحیه پشت سر ، خستگی عضلات ناحیه فوقانی سر باعث اختلال در سیستم گردش خونی قسمتهای مجاور خود شده که باعث بروز دردهای پیچیده و گنگ در ناحیه سر و حتی بروز دردهای میگرنی می شود

ماساژ دادن سطح فوقانی ( بالایی ) سر باعث ایجاد ریلاکس و آرامش در عضلات این ناحیه و همچنین استراحت عضلات نواحی مجاور آن و در نتیجه تقویت سیستم گردش خونی در این نواحی و نهایتا تقویت ریشه موها و بهبود جنس و خاصیت آنها ، کاهش و درمان سر دردها و بهتر شدن حالات جسمانی و روانی فرد می شود .

 -بهداشت

1 – انگشتان هر دو دست را بر روی ناحیه سر قرار داده و آنها را به هم بچسبانید . در حالی که کف دست های شما در دو طرف سر در ناحیه گیجگاهی قرار دارند انگشتان دست را به آرامی بر روی موهای ناحیه فوقانی سر به سمت جلو و عقب بکشید و این کار را چند بار تکرار نمایید . این تمرین باعث ایجاد احساس لذت و خوشحالی در شما خواهد شد . در اجرای این تمرین نباید درد و یا سایر حالات ناخوشایند وجود داشته باشد .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
موی خود را به زیباترین موی دنیا بدل کنید

 بهداشت

2 – نوک انگشتان هر دو دست را بر روی قسمت فوقانی سر قرار دهید و به آرامی به طور دایره ای ( دورانی ) انگشتان دست را به حرکت در آورید . در این حالت جای انگشتان را عوض نموده و حرکت را از بالا به پایین انجام دهید . قطر حرکت دورانی نباید زیاد باشد . حرکت دایره ای را ابتدا در جهت عقربه های ساعت و سپس بر خلاف آن چند بار در یک نقطه از سر انجام دهید و سپس با عوض کردن جای دست ها و قرار دادن دست ها در پایین تر ، حرکت را مجددا تکرار نمایید . در این تمرین توجه بیشتری به قسمت هایی که در آنها احساس خستگی بیشتری می کنید ، معطوف نمایید .

 بهداشت

3 – تمرین فوق را به همان شیوه ( با این تفاوت که حرکت دورانی با کف دست ها انجام می شود ) تکرار کنید . فشار دست ها در ناحیه گیجگاهی از شدت کمتری برخوردار باشد .

 -بهداشت

4 – مجددا حرکت شماره یک را تکرار کنید و به دنبال آن ریشه موها ( دسته موها ) را بگیرید و به آرامی بکشید ، این حرکت به شما کمک می کند که ریشه موهایتان را تقویت کنید ، این تمرین نباید با درد و ناراحتی توام باشد .

 Scanned at 9-17-2013 9-59 AM

5 – با انگشتان بزرگ و نشانه قسمت مدار عقبی – میانی فرق سر را پیدا کنید . در این ناحیه که ادامه آن بر روی خط بینی ختم می شود مناطق رفلکسی قرار دارند . با نوک انگشتان ، این ناحیه را به طور فشاری و دایره وار ماساژ دهید . انجام این نوع ماساژ باعث از بین رفتن سر دردها و افزایش تمرکز و دقت در شما خواهد شد .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بیش از 3 دقیقه به آینه نگاه نکنید!

توجه : این نوع ماساژ برای افرادی که دارای بیماری فشار خون هستند مجاز نمی باشد .

 بهداشت

6 – برای تکمیل ماساژ در ناحیه سر با قسمتهای نرم کف دست و پاشنه دست ، تمام نواحی گیجگاهی و قسمت فوقانی سر را ماساژ دهید . این نوع ماساژ به بهبود عملکرد سیستم گردش خون و افزایش انرژی عضلانی به شما کمک می کند .

   منبع : ماساژ نویسنده : روبرت ته مینسک   تالیف و ترجمه : دکتر مسعود گلپایگانی

راهنمای گام‌ به‌ گام دوش گرفتن و نکات حمام کردن سریع

t ماساژ پیشانی و گیجگاه و سر
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *