چند وقتی هست که خرید یک گوشی موبایل ذهنمو درگیر کرده

t چند وقتی هست که خرید یک گوشی موبایل ذهنمو درگیر کرده

پرسش

سلام خانم دکتر. ببخشید من می خواستم بگم که چند وقتی هست که خرید یک گوشی موبایل ذهنمو درگیر کرده ولی از طرفی هم می ترسم روی درس و مشق من تاثیر بذاره مخصوصا که امسال باید انتخاب رشته کنم. راستش خیلی ذهنم مشغولش شده و دیگه نمیدونم چیکار کنم؟

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور روانشناسی سایت

دوست خوبم

استفاده از گوشی تلفن همراه نه تنها برای تو بلکه برای هر فردی در هر رده سنی نیاز به این داره که برنامه و فرهنگ متناسب برای استفاده از اون در فرد وجود داشته باشه تا از هر نوع لطمه ای جلوگیری کنه. برای همین ابتدا از خودت سوال کن که چه انتظاری از گوشی همراهت داری و می خواهی چه استفاده ای کنی؟ پاسخ به این سوال روشن میکنه که تلفن همراه برای تو تا چه اندازه ضروری هست و اگر ضروری و مهمه در این صورت به طور متوسط قرار است چقدر در طول روز از اون استفاده کنی؟

یادت باشه پس از این که اطمینان پیدا کردی که میانگین استفاده از تلفن همراهت و نوع استفاده اش برات روشنه، توانایی خودت را برای نظارت بر این استفاده و کنترل خودت هم بسنج، چون خیلی مهمه که بتونی بدون کمک یک بزرگسال لزوما از پس کنترل خودت هم بربیایی.

در این مورد با بزرگترهایت هم مشورت کن و در ضمن به یاد داشته باش که نزدیک بودن تلفن همراه در زمان زیاد برای هر انسانی دارای لطمات جسمانی است و به همین دلیل در مواردی مانند زمان خواب و … نباید نزدیکت باشه.

موفق باشی

t چند وقتی هست که خرید یک گوشی موبایل ذهنمو درگیر کرده
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فرجام جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *