چه زمانی برای ورزش در ماه رمضان مناسب است؟

ورزش در ماه رمضان
t چه زمانی برای ورزش در ماه رمضان مناسب است؟

ورزش در ماه رمضان

ورزش درماه رمضان در حالی که الگوی خواب معمولی ما به هم ریخته است و مصرف مایعات روزانه نیز کاهش پیدا کرده کمی سخت است. با این حال، پیدا کردن زمان برای تمرین در ماه مبارک نه تنها به حفظ سلامتی شما کمک می کند، بلکه به افزایش سطح انرژی، روشن شدن ذهن و پایداری متابولیسم نیزکمک می کند.

نکات کلیدی

اگر قصد دارید در این ماه رمضان ورزش کنید، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

بهترین ورزش در ماه رمضان پیاده روی است. یک روز در میان حدود 30 دقیقه به صورت ثابت و آهسته راه بروید. چون مایعات را در این ماه کمتر مصرف می کند. بنابراین بدن شما از ذخیره چربی به عنوان منبع انرژی استفاده می کند، به خصوص اگر قبل از افطار تمرینات هوازی انجام دهید. با این حال،ممکن است دچار افت فشار خون بشوید  بنابراین روال گرم کردن و سرد کردن را نادیده نگیرید.

به همین ترتیب، هنگامی که تمرینات مقاومتی خود را شروع می کنید، تمریناتی را انتخاب کنید که قسمت بالایی بدن را قبل از پایین تنه هدف قرار می دهد تا از افت فشار خون در طول یا بعد از آن جلوگیری کنید. آخرین جنبه تناسب اندام که باید روی آن تمرکز کرد، انعطاف پذیری برای جلوگیری از هر گونه مشکل مرتبط با حرکت است که ممکن است با آن مواجه شوید، به خصوص زمانی که بعد از ماه رمضان و تعطیلات عید دوباره به طور معمول ورزش می کنید.

ورزش در ماه رمضان

 

ورزش حرفه ای

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نرمش های ممنوع در ورزش (1)

با توجه به این‌که خیلی از ورزشکاران به دلیل افت آمادگی بدنی نمی‌توانند در ماه رمضان ورزش را کنار بگذارند، بنابراین توصیه می‌شود  چنان‌که ورزش سنگین و طولانی مدت است، در فاصله سحر تا افطار از انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش خودداری شود و فعالیت را به بعد از صرف افطار موکول کنند.پس اگر در نظر دارید قبل از افطار و یا در طول روز تمرین کنید، باید تمرینات هوازی شما با زمان کم و با شدت کم باشد.

همچنین تمرینات با وزنه بسیار سبک انجام شود.اگر می‌خواهید بعد از افطار تمرین کنید فاصله بین غذا خوردن و ورزش کردن حداقل یک ساعت باشد تا بدن فرصت هضم غذا را پیدا کرده و خون به راحتی در عضلات ورزشکار جریان یابد.

بهتر است فعالیت‌های ورزشی در این ماه از 4 روز در هفته بیشتر نباشد تا ضمن انجام استراحت کافی، فرصت مناسب برای بازسازی منابع انرژی برای بدن فراهم شود. مقدار زمان هر جلسه تمرین در حین روزه‌ داری و قبل از افطار نباید بیش از 45 دقیقه طول بکشد.

تمرینات قدرتی را قبل از افطار انجام دهید، اما اگر ترجیح می دهید بعد از افطار ورزش کنید، سعی کنید ابتدا یک وعده غذایی سبک بخورید و بزرگترین وشام اصلی را بعد از تمرین ورزشی بخورید تا هنگام تمرین احساس ناراحتی نکنید.

ورزش در ماه رمضان

بین ساعت 11 شب تا 2 بامداد

برای جغدهای شب، بهترین زمان ورزش ممکن است بین ساعت 11 شب تا 2 بعد از ظهر باشد، در این ساعت  بدن شما غذا را هضم کرده و بدن شما به طور کامل آبرسانی شده است. اگر موفق شده اید بعد از ظهر کمی استراحت کنید، ورزش در این زمان می تواند مطلوب باشد، زیرا هوا خنک تر از روز است و همچنان تا زمانی که برای شروع روز از خواب بیدار شوید، چند ساعت بیشتر بخوابید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فواید دویدن ملایم در روز!

بین ساعت 3 تا 4 صبح

برای کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند، بهترین زمان برای ورزش کردن ممکن است درست قبل از سحری صبح باشد. به این ترتیب به  وعده غذایی شب قبل انرژی دارید و در عین حال ناشتا هم هستید. می توانید در حین ورزش آب بدن خود را تامین کنید و پس از اتمام، دوباره غذا بخورید تا سوخت گیری کنید. این روش همچنین برای روز پیش رو به شما انرژی می دهد.

توصیه هایی برای ورزش درماه رمضان 

t چه زمانی برای ورزش در ماه رمضان مناسب است؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *