چگونه بدون خستگی از خواب بیدار شویم؟ | علت خواب آلودگی

علت خواب آلودگی
t چگونه بدون خستگی از خواب بیدار شویم؟ | علت خواب آلودگی

راهکارهایی برای راه‌اندازی مجدد بدن

ارسال و دریافت پیام در اواخر شب می‌تواند خواب راحت را از شما بگیرد و کمبود خواب ممکن است بر همه‌چیز از روحیه تا عملکرد ورزشی شما تأثیر بگذارد. همچنین می‌تواند باعث احساس خستگی و عدم تمرکز در کلاس درس شود.

مطمئناً شما می‌خواهید با دوستان خود در ارتباط باشید، اما هنگام خستگی چقدر می‌توانید مفید باشید؟ به «فضای مجازی» خود (متن‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و تماس‌ها) استراحت دهید تا خودتان  بتوانید درست استراحت کنید.

در راستای داشتن یک خواب خوب، نکاتی وجود دارد که باید در شب رعایت کنید تا خواب موثر به تقویت انرژی و تمرکز شما در صبح کمک کند:

علت خواب آلودگی

هشدار برنامه‌های پیام‌رسان و ایمیل را خاموش کنید

 این صداها در میانه‌ی شب می‌توانند خواب شما را قطع کنند، حتی اگر نخواهید به آن‌ها پاسخ دهید. می‌توانید این مورد را به دوستان خود اطلاع دهید تا منتظر جوابی از سوی شما نباشند.

گوشی همراه را خاموش کنید

این کار بسیار بهتر از بی‌صدا کردن گوشی است. زیرا ضمیر ناخودآگاه شما منتظر هیچ تماسی نیست و خودبه‌خود راحت می‌خوابید. شاید اگر این مورد را به دوستان خود بگویید آن‌ها هم این کار را انجام بدهند و در نتیجه همگی استراحت خوبی داشته باشید!

برق وسایل الکتریکی را کاملا قطع کنید

جریان برق وسایل الکتریکی مانند لپ‌تاپ، تبلت، تلویزیون و کنسول بازی‌های ویدیویی را قطع کنید؛ مخصوصا اگر در اتاق‌تان هستند. بعضی اوقات فقط خروج از سیستم یا خاموشی موقت کافی نیست. چراغ‌های چشمک‌زن و صفحه‌های روشن می‌توانند خوابیدن شما را سخت کنند.

علت خواب آلودگی

تلفن یا موبایل را از اتاق خواب خارج کنید

وقتی این وسایل در اتاقتان هستند وسوسه می‌شوید تا آخرین لحظه قبل از خواب از آن‌ها استفاده کنید و همین امر باعث برهم خوردن آرامش ذهنی شما شده و در نتیجه بی‌خواب می‌شوید. اگر می‌خواهید موبایلتان را در طول شب به شارژ بزنید در جایی به جز اتاق خواب دنبال پریز برق بگردید!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بزرگ ترین زلزله جهان

داشتن احساسی خوب با خواب کافی

خوب خوابیدن راهی عالی برای داشتن احساس طراوت و تمرکز در صبح است. برای اینکه بتوانید خوابی خوب داشته باشید سعی کنید تقریباً یک ساعت قبل از خواب، فعالیت خود را کم کنید. از انجام دادن بازی‌های کامپیوتری هیجانی قبل از خواب بپرهیزید. فیلم‌های ترسناک یا پرماجرا را شب‌ها تماشا نکنید. موسیقی آرامی را برای شنیدن قبل از خواب انتخاب کنید.

دوش گرفتن هم می‌تواند به شما برای داشتن خوابی آرام کمک کند، البته به این شرط که قبل از رفتن به رختخواب مطمئن شوید موهایتان کاملا خشک شده است. زیرا خوابیدن با موی خیس خود عامل بی‌خوابی خواهد شد!

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – زهرا هاشمی

t چگونه بدون خستگی از خواب بیدار شویم؟ | علت خواب آلودگی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *