نوجوانان چگونه می‌توانند پول پس انداز کنند؟

نوجوانان چگونه می‌توانند پول پس انداز کنند؟
t نوجوانان چگونه می‌توانند پول پس انداز کنند؟

چگونه پول پس انداز کنیم ؟ این سوالی است که بسیاری از نوجوان ها می پرسند.جمع‌ آوری پول و یاد گرفتن این‌که در سنین نوجوانی و جوانی پول‌ های خود را چگونه پس انداز کنیم بسیار مهم است. چرا که این امر می‌ تواند برای آینده شما بسیار مفید باشد و به شما کمک کند که بتوانید زندگی و امور مالی خود را کنترل کنید.

می‌توانید این پول را برای خرید ماشین یا خانه مورد علاقه خود پس انداز کنید و در آینده آن چیزی را که دوست دارید بخرید. اما جمع‌آوری پول کار راحتی نیست و شما باید خودتان را در برابر خرید چیزهای اضافی و بیهوده کنترل کنید تا بتوانید مبلغی را جمع‌آوری کنید.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

قلک

t نوجوانان چگونه می‌توانند پول پس انداز کنند؟

در ابتدا برای خودتان وسیله‌ای برای جمع‌آوری پول در نظر بگیرید. می‌توانید برای جمع کردن پول از یک قلک یا ظرفی مانند شیشه مربا استفاده کنید. قلک به شما کمک می‌کند که هم پول خود را در جای مطمئن نگهداری کنید و هم از میزان پولی که جمع‌آوری کرده اید با خبر باشید.

عنوان قلک

نقاشی با موضوع پس انداز

شما می‌توانید روی شیشه‌های خود برچسب بزنید تا متوجه شوید که هر کدام از قلک‌ها برای چه کاری است. به عنوان مثال، می‌توانید از عناوینی مانند خرج روزانه، صرفه جویی و خرید استفاده کنید. هر کدام از شیشه‌ها کاربرد متفاوتی در خرج کردن یا جمع کردن پول دارد. با این روش می‌توانید به راحتی حساب کتاب پولتان را داشته باشید.

هنر به خرج دهید

نقاشی برای پس انداز

برای اینکه برای پول پس انداز کردن انگیزه بیشتری داشته باشید می‌توانید قلک‌هایتان را نقاشی کنید. یا برچسب‌های رنگی روی آن بچسبانید؛ تا هم علاقه تان به جمع کردن پول بیش‌تر بشود. به این ترتسب هم قلکی هنری داشته باشید.

چگونه پس انداز کنیم و برای چه هدفی ؟ 

نقاشی برای پس انداز

در قدم بعدی هدف یا اهداف خود را برای خرید آن چیزی که دوست دارید مشخص کنید. این وسیله هر چیزی می‌تواند باشد. اگر با هدف و با انگیزه برای خرید آن وسیله تلاش کنید و پول های خود را جمع کنید؛ می توانید به زودی آن وسیله را برای خود بخرید. مشکل بسیاری از مردم هم همین است! پولی را جمع می‌کنند؛ اما نمی‌دانند با آن چه چیزی بخرند. پس هدف خود را مشخص کنید.

محاسبه کنید

t نوجوانان چگونه می‌توانند پول پس انداز کنند؟

سعی کنید بعد از این‌که وسیله مورد نظر خود را مشخص کردید ؛حساب کنید که چقدر پول نیاز است و برای چه مدت باید پس انداز کنید. برای مثال شما می‌توانید در ماه مقدار مشخصی را جمع کنید؛ تا در یک سال به هدف خود برسید و آن وسیله را بخرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین مواد غذایی برای قبل و بعد از ورزش

 

یادداشت

پس انداز کردن

و در آخر سعی کنید حساب تمام مبلغی را که جمع‌آوری کرده اید در جایی یادداشت و نگهداری کنید. این روش به شما کمک می‌کند که بهتر بتوانید حساب و کتاب پول جمع کرده خود را به دست آورید؛ و زودتر به هدفتان برسید.

کم تر خرج کنید

مهارت پس انداز

 

سعی کنید پول کمتری خرج کنید. برای مثال سعی کنید پول کمتری با خود بیرون ببرید یا حداقل از کارت های اعتباری استفاده کنید که هم امنیت بیشتری دارند و هم باعث می شوند پول کمتری خرج کنید.

اولویت خرج کردن مشخص کنید

پس انداز نوجوانان

 

سعی کنید برای خرج کردن پول خود اولویت بندی داشته باشید و همیشه در خرج کردن اولویت را به اقلام مهم تر بدهید. پول هایتان را برای کارهایی که به نظرتان واجب تر از کارهای دیگر است خرج کنید.

با حوصله خرج کنید

چطوری پول پس اندازکنم

 

قبل از اینکه پولتان را خرج کنید کمی فکر کنید. بله، درست است که شما وسیله ای را که الآن دیده اید می خواهید بخرید اما هدفتان چه شد؟!برای مثال، شما از یک بازی کامپیوتری خوشتان آمده. این بازی 100 هزار تومان قیمت دارد و اگر قرار باشد شما هر هفته 10 هزار تومان برای هدفتان جمع کنید با خرج کردن این پول مجبور هستید که 10 هفته دیگر پول هایتان را جمع کنید تا این پول به مقدار اولش باز گردد. پس کمی فکر کنید. تصمیم با شماست.

کار کنید

چجوری پول پس انداز کنیم
 

شما می توانید از روش دیگری برای پس اندازکردن پول استفاده کنید. برای مثال، به دنبال کار بگردید و کاری را که در حد توانتان باشد پیدا کنید. این روش هم به شما در جمع کردن پول کمک زیادی می کند. البته یادتان باشد که حتما والدینتان از کاری که می خواهید بکنید آگاه بشوند و راضی باشند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مثال هایی از کلمه با دل برای کلاس دوم

در بانک پول پس انداز کنید

چجوری پس انداز کنیم

اگر پول زیادی پس انداز کرده اید آن را در بانک بگذارید. معمولا در روزهای عید یا تولدتان مبلغی پول برای کادو به شما می دهند. بهترین کار این است که آن مبلغ را در بانک ذخیره کنید تا در آینده با آن بتوانید کار خود را انجام بدهید.

مشورت کنید

پول پس انداز

و در آخر، سعی کنید همیشه با خانواده خود در مورد کارهایی که انجام می دهید مشورت کنید. در بعضی از مواقع، خانواده تان به شما کمک می کنند تا زودتر به هدف خود برسید. همچنین با کمک های خانواده بهتر می توانید پول هایتان را جمع کنید.

چه طور به کودکان یاد بدهیم پس انداز کنند

در این اوضاع اقتصادی هرکس باید برای خودش پس انداز داشته باشد. حالا ما نوجوان ها که خودمان متوجه این موضوع هستیم و می دانیم باید پول هایمان را با حساب و کتاب خرج کنیم، اما اگر برادر یا خواهر کوچکی در خانه داریم که وضعیت اقتصادی را نمی داند چه کار کنیم؟
کودکان درک درستی از آینده ندارند یعنی وقتی به آنها می گویید فردا به پارک می رویم ممکن است زیر گریه بزنند چون همه حواس شان متوجه زمان حال است. پس باید لذتی را در زمان حال برای آنها جایگزین کنید. خب حالا چطور می شود به یک کودک چهار پنج ساله گفت که الان با پولت بستنی نخر و آن را پس انداز کن تا فردا بتوانی با پول بیشتری که داری چیز بهتری بخری؟

پول چیست؟

در ابتدا باید برای کودکان توضیح بدهیم که پول چیست و چگونه به دست می آید. اغلب کودکان فکر می کنند پول رایگان در دسترس است و اصلا نمی دانند که پول در یک نظام عرضه خدمات و تقاضا به دست می آید.بهترین راه برای نهادینه کردن این مسئله این است که بازی ای با کودکان ترتیب بدهید. به این صورت که آنها را صاحب شغلی کنید و بعد به آنها پولی تحت عنوان حقوق پرداخت کنید. اغلب خانواده ها فکر می کنند که اگر برای فعالیتی که فرزندشان انجام می دهد به او پول بدهند او را فردی متوقع بار می آورند ولی این بازی اگر در چارچوب فعالیت خاصی مثل جمع کردن لباس ها، همکاری در شستن ظرف ها  یا جارو کردن خانه یا شستن ماشین باشد نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ارتباط رنگ های مواد غذایی با میزان اشتها

بهتر است که این فعالیت ها سودی را برای همه افراد خانواده در پی داشته باشد نه فقط خود کودک. مثلا وظایفی مثل مرتب کردن لباس های خود کودک یا جمع کردن اسباب بازی هایش نمی تواند برای این تمرین، فعالیتی مناسب باشد.
بازی دیگری که می تواند مناسب باشد ترتیب یک فروشگاه خیالی با وسایل خود کودک است. به این شکل که روی چند وسیله قیمتی بچسبانید و بعد آن اقلام را از کودک بخرید. با این روش ها کودک با مفهوم پول به خوبی آشنا می شود و پس از آن می توانید با خریدن قلک و آشنا کردن آنها با مفهوم بانک و ترغیب آنها به پس انداز کردن با در نظر گرفتن جایزه، آنها را با مفهوم پس انداز آشنا کنید.

 امیرحسین رادفر

 

قلکی برای آموزش استفاده از خود پرداز

t نوجوانان چگونه می‌توانند پول پس انداز کنند؟
2.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *