چگونه یک زندگی منظم تر داشته باشیم؟

چگونه یک زندگی منظم تر داشته باشیم؟
t چگونه یک زندگی منظم تر داشته باشیم؟

گاهی اوقات زندگی، گیج‌کننده و موجب سردرگمی شما می‌شود. در چنین شرایطی ایجاد کمی نظم و ترتیب در امور می‌تواند به آرامش شما کمک کند.دنبال کردن این راهکارها به شما در داشتن یک زندگی منظم کمک می‌کند:

از ابزاری که منظم بودن را ساده‌تر می‌کند استفاده کنید

زندگی منظم

داشتن یک برنامه‌ی روزانه، یک دفترچه‌ی یادداشت کوچک و یک تقویم برای زندگی منظم می‌تواند بسیار موثر باشد. کارهای خود را در تقویم یادداشت کنید و برنامه‌ی روزانه را در جایی که همیشه مقابل دیدتان باشد قرار دهید.اهداف مهم و کارهایی را که باید در زمان خاصی انجام دهید روی کاغذهای کوچک بنویسید و آن‌ها را در نقاط مختلف اتاق یا خانه نصب کنید. برای مثال روی آینه، درب ورودی، کتابخانه و یا یخچال.

برای حفظ نظم و ترتیب ابتدا تکالیف خود را انجام دهید

نظم در زندگی

حتما قبل از خواب تکالیف روزانه‌ی خود را به اتمام برسانید. اگر قرار است به تفریح بروید، پیش از آن کارهای درسی خود را انجام دهید. فراموش نکنید که هر چه سریع‌تر در تحصیلات خود پیشرفت کنید و مدرسه و دانشگاه را به اتمام برسانید سریع‌تر می‌توانید وارد اجتماع شوید و پیشرفت کنید.

مدیریت زمان داشته باشید

نظم در زندگی

اگر در ساعت‌ها و روزهایی که به مدرسه نمی‌روید شغل پاره‌وقت دارید، شاید شرایط کمی برایتان سخت‌تر شود. در چنین موقعیتی سعی کنید زمان خود را مدیریت کرده و بیش از پیش پایبند به برنامه‌ریزی باشید تا بتوانید زمان‌های خالی خود را تعیین کنید و از آن‌ها بیشترین استفاده را ببرید.به یاد داشته باشید که اگر شغلی دارید و کسب درآمد می‌کنید، درس خواندن و مطالعه را هرگز از برنامه‌ی خود خارج نکنید و آن را کم‌ارزش و یا بی‌اهمیت تلقی نکنید.

در هفته یک روز را به استراحت و تفریح اختصاص دهید

نظم در زندگی

درکنار تمام فعالیت‌های جدی خود، همیشه به آرامش روحی و استراحتتان نیز توجه داشته باشید. در زمان استراحت به سراغ فعالیت‌هایی بروید که از آن‌ها لذت می برید و یا با خانواده و دوستانتان وقت‌گذرانی کنید. ورزش را نیز در برنامه‌ی خود قرار دهید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
5 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی با سرعت زیاد

در لحظه زندگی کنید

نظم در زندگی

همان اندازه که برنامه‌ریزی و توجه به آینده مهم است، ضروری است که در حال زندگی کنید و از لحظات خود لذت ببرید. روزانه حدود پنج دقیقه، بدون آنکه کار خاصی انجام دهید، روی آرامش ذهنی‌تان تمرکز کنید. نفس عمیق بکشید و به احساساتی که در آن لحظه دارید توجه کنید.

خنده را فراموش نکنید

نظم در زندگی

هرگز اهمیت حس شوخ‌طبعی را دست کم نگیرید. در همه‌ی شرایط، خنده و شوخ‌طبعی امور دشوار را آسان می‌کند و به شما در تحمل سختی‌ها کمک می‌کند.

برای داشتن زندگی منظم به مقدار مناسب بخوابید

نظم در زندگی

کمبود خواب می‌تواند موجب استرس، خستگی مفرط و ناراحتی شما شود. میزان خواب مورد نیاز خود را تعیین کنید و هرشب سعی کنید همان مقدار بخوابید.

 چند نکته‌ی مهم در خصوص زندگی منظم

– اگر چند روزی کنترل و مدیریت زمان را از دست دادید و از نظم خارج شدید، فورا ناامید نشوید. دوباره برای ایجاد نظم برنامه‌ریزی و تلاش کنید.

– اگر می‌توانید روی تلفن همراه خود نیز امورتان را یادداشت کنید تا در ساعت و روز مدنظر آن‌ها را به شما یاد‌آوری کند.

– کارهای خود را به دقایق آخر موکول نکنید. این مساله موجب افزایش استرس شما می‌شود و بازدهی‌تان را کاهش می‌دهد. سعی کنید هر کاری را حداقل کمی زودتر از زمان موعود به اتمام برسانید.

– حتی کوچک‌ترین کارها را نیز در تقویم و برنامه‌ی روزانه‌ی خود ثبت کنید.

– اگر با حجم بالای تکالیف و کارها، آَشفته شدید و تحت فشار قرار گرفتید سعی کنید با بررسی مجدد، برنامه‌ی روزانه‌ی خود را کمی خلوت کنید و با اولویت‌بندی به سراغ کارهای مهم بروید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی گل لاله باکاغذ

مجتبی ناطقی

مدیریت زمان برای رسیدن به موفقیت در زندگی

t چگونه یک زندگی منظم تر داشته باشیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *