کاردستی کاربردی نشانگر کتاب

t کاردستی کاربردی نشانگر کتاب
t کاردستی کاربردی نشانگر کتاب

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که پس از مطالعه‌ی قسمتی از کتاب، کاری برایتان پیش آمده باشد که نتوانستید مطالعه را ادامه دهید. در اینجا نحوه ساخت کاردستی نشانگر کتاب را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

نشانگر کتاب

وسایل مورد نیاز برای کاردستی نشانگر کتاب

پرینت الگوی اصلی
رنگ گواش
قیچی
مقوای سفید

نشانگر کتاب

شیوه‌ی کار

برای ساخت نشانگر کتاب می‌توانید از هر تصویری که مایل هستید و دوست دارید استفاده کنید. بدین منظور برای سهولت در کار، الگوهای متنوع با اشکال متفاوتی را قرار داده‌ایم. بنابراین انتخاب طرح و شکل بنا به سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

یکی از طرح‌ها را انتخاب کنید. سپس پرینتی ساده از آن آماده کنید. مرحله‌ی بعدی برش دور طرح پرینت شده است. هنگامی که قالب اصلی طرح نشانگر کتاب شما آماده شد؛ آن را روی مقوا گذاشته و اطراف طرح را با مداد خط بکشید. سپس قالب اصلی را از مقوا برش بزنید.

طراحی روی کاردستی را می‌توانید با استفاده از الگوهای طراحی ذهنی ترسیم کنید و یا می‌توانید کاغذ کاربن را بین طرح پرینت شده و مقوا قرار دهید. (سعی کنید از کاربن‌های رنگ روشن مثل زرد استفاده کنید تا هنگام کپی کردن مقوای شما کثیف نشود.)

سپس روی تمام خطوط اصلی طرح پرینتی را با خودکار پررنگ کنید تا خط‌ها روی مقوا کپی شود.

رنگ آمیزی

مرحله بعدی کار، نقاشی طرح روی نشانگر مقوایی است. به این ترتیب که به وسیله‌ی رنگ گواش تمام قسمت‌های طرح اصلی را روی مقوا را رنگ‌آمیزی کنید.

نشانگر کتاب

نشانگر را در جایی قرار دهید تا رنگ‌ها کاملا خشک شود. دو عدد از یک مدل نشانگر را بسازید و آن را پشت هم بچسبانید. به این ترتیب یک نشانگر کتاب زیبای دو طرفه خواهید داشت و با خیال راحت پس از مطالعه‌ی قسمتی از کتاب نشانگر را بین صفحه قرار دهید و بدون نگرانی از گم شدن صفحه‌های خوانده شده، از مطالعه‌ی خود نهایت لذت را ببرید.

نشانگر کتاب
طرح جغد
طرح پنجول

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – رقیه مستقیم

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی گل خمیری

 

t کاردستی کاربردی نشانگر کتاب
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *