کاردستی کفشدوزک های سنگی

کاردستی کفشدوزک سنگی
t کاردستی کفشدوزک های سنگی

کاردستی کفشدوزک های سنگی

کفشدوزک ها حشرات کوچک و زیبایی هستند که در طبیعت زندگی می کنند. اما شما می توانید با وسایل ساده ای کاردستی کفشدوزک های سنگی را بسازید.  به این ترتیب می توانید نمونه ای از این حشره زیبا را روی میزتان داشته باشید.

وسایل لازم 

سنگ های صاف

قلمو و رنگ

شیوه ساخت 

برای ساخت این کفشدوزک های زیبا کافی است در طبیعت اطراف به دنبال سنگ هایی باشید که روی آن ها کاملا صاف و یک دست باشد تا بتوانید روی آن ها را با قلمو رنگ آمیزی کنید. اگر سنگ ها در اندازه های کوچک و بزرگ باشند برای تشکیل یک خانواده کفشدوزک مناسب خواهند بود.

سنگ ها را ابتدا کاملا شسته و خشک کنید و از طرفی که صاف است روی زمین قرار دهید. سپس ابتدا تمام قسمت سنگ ها را یک لایه با قلمو به چسب چوب آغشته کنید و در جایی ثابت قرار دهید تا خشک شوند. از چسب چوب هایی استفاده کنید که پس از خشک شدن بی رنگ شوند. در مرحله بعد ابتدا تمام سنگ ها را با رنگ سفید زیر رنگ بزنید. پس از خشک شدن بدن کفشدوزک را به سه قسمت تقسیم کنید. دو قسمت برای بال ها و یک قسمت برای سر کفشدوزک.

قسمت وسط دو بال را هم برای انتهای بدنش خالی بگذارید. با مداد خطوط قسمت های مختلف بدن را ترسیم کنید. سپس شروع به رنگ آمیزی کنید. سر و قسمت وسط بدن به رنگ مشکی و بال ها به رنگ قرمز. می توانید خط وسط بال را به صورت بلسته بکشید تا بال های برخی از کفشدوزک ها بسته باشد یا می توانید آن ها را باز رنگ آمیزی کنید.

در انتها نقطه های مشکی روی بال ها و چشم کفشدوزک را می توانید با استفاده از نگین های شیشه ای با چسب روی بدنشان بچسبانید یا با رنگ نقاشی کنید و از کاردستی زیبای خود لذت ببرید.  برای یادگیری بهتر و روشن شدن توضیحات، مراحل کار را در تصویر زیر دنبال کنید.

کاردستی

عکاسی از کفشدوزک

t کاردستی کفشدوزک های سنگی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی قلب سه بعدی

‫1 نظر ارسال شده در “کاردستی کفشدوزک های سنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *