چگونه طرح های سه بعدی بکشیم و ببینیم؛ معرفی کتاب نوجوان

t چگونه طرح های سه بعدی بکشیم و ببینیم؛ معرفی کتاب نوجوان
t چگونه طرح های سه بعدی بکشیم و ببینیم؛ معرفی کتاب نوجوان

معرفی کتاب نوجوان

«چگونه طرح‌ های سه بعدی بکشیم و ببینیم» عنوان اثری است از محمدجواد پوست‌پرداز و جمال رادفر که به دنیای سه بُعدی می‌پردازد.

این کتاب با طرح مقدمه‌ای به مسائلی هم چون «دنیای واقعی چند بُعدی است؟»، «دید سه بُعدی در انسان‌ها»، «عکاسی سه بُعدی» می‌پردازد و پس از آن در مباحثی به شیوه‌ دیدن اجسام اشاره دارد.

نویسندگان با معرفی مباحثی مانند خط مایل، ژرف‌نمایی و سایه اطلاعاتی به مخاطب می‌دهند و پس از آن بررسی در نگارگری ایرانی نقاشی قهوه‌خانه‌ای، نقاش مدرن و… را آغاز می‌کنند.

بر این اساس هنگامی که مخاطبان با کلیات طرح‌های سه بُعدی آشنا شدند خود قادر به خلق چنین آثاری هستند. باغ سه بُعدی، حوض ماهی، طراحی با نقوش ایرانی و کاغذ کادو تنها چند نمونه از تصاویری هستند که شیوه‌ خلق آن‌ها به مخاطبان گروه سنی «د» (۱۲ تا ۱۴ سال) آموزش داده شده است.

در این کتاب می‌خوانید:

تماشای طرح‌های سه بعدی برای همه شگفت‌انگیز است. اما برخلاف تصور، طراحی این تصاویر چندان مشکل نیست. شما با مطالعه این کتاب، شیوه‌های طراحی سه بعدی را به شکلی جذاب و ساده فرامی‌گیرید و به‌راحتی می‌توانید از دیدن این طرح‌ها لذت ببرید.

درباره «چگونه طرح‌ های سه بعدی بکشیم و ببینیم»

نقاشی اولین هنری است که انسان‌های نخستین با آن آشنا شدند و همچنان نیز نقاشی اولین هنری است که اغلب کودکان آن را فرا می‌گیرند. انسان‌های نخستین روی دیوارهای غارهای محل زندگی خود نقاشی می‌کردند. این نقاشی‌ها می‌تواند جنبه سرگرمی و یا جنبه ارتباط با یکدیگر را داشته باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گل های چینی

نکته‌ای که در نقاشی انسان‌های نخستین و کودکان مشترک است، عدم وجود فاصله در نقاشی آن‌هاست. به نقاشی کودکان و یا به عکس‌هایی که از نقاشی انسان‌های نخستین در غارها گرفته شده نگاه کنید، در هر دو حیوانات، درخت‌ها، خانه و چیزهای دیگر باهم تناسب ندارند.

اما به‌طور قطع هم کودکان و هم انسان‌های اولیه تفاوت اندازه اشیا دور و بر خود را تشخیص می‌دهند و درک درستی از فاصله دارند. اما بلد نیستند چگونه می‌توانند آن را در نقاشی خود اجرا کنند و به تصویر بکشند. در کتاب چگونه طرح‌ های سه بعدی بکشیم و ببینیم توضیح کامل از تعداد ابعاد در دنیای واقعی، دید سه بُعدی در انسان و حیوانات و همچنین چگونگی رسم طرح‌های سه بُعدی آورده شده است.

کتاب چگونه طرح های سه بعدی بکشیم و ببینیم ۵۶ صفحه و ۷هزار تومان قیمت دارد و با شمارگان ۵۰۰۰ نسخه قابل تهیه از تمامی فروشگاه‌‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.

t چگونه طرح های سه بعدی بکشیم و ببینیم؛ معرفی کتاب نوجوان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *