گفتگو با یگانه بهرامی بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ ایران

گفتگو با یگانه بهرامی بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ ایران
t گفتگو با یگانه بهرامی بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ ایران

یگانه بهرامی نوجوان ورزشکاری است که پای حرف های او در صفحه یه فنجون گپ نشسته ایم.

خودتان را معرفی کنید.

یگانه بهرامی هستم بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ ایران. متولد بیستم آذرماه سال ۱۳۸۲.اصالتا اصفهانی هستم (شهر دیزیچه) و حدود ۸ سال است که هاکی بازی می کنم.

خانم یگانه بهرامی چه طور و چرا این رشته را انتخاب کردید؟

من عاشق ورزش اسکیت بودم و این رشته را با یک جفت اسکیت نارنجی رنگ شروع کردم. در کوچه، پارک، خانه و هر جایی که می شد تمرین می کردم. حدودا ۸ سال پیش بود که در اصفهان مربی عزیزم خانم مرضیه شریفی را دیدم و از آن جا بود که به من گفتند تو استعداد زیادی در ورزش هاکی داری و این رشته را باید شروع کنی.

آن موقع ها پیست یخ استاندارد برای هاکی روی یخ نبود و ما اینلاین هاکی(اسکیت هاکی) بازی می کردیم. بعد از ساخت اولین پیست یخ استاندارد در ایران مال به تست استعداد یابی هاکی روی یخ دعوت شدم.این باعث شد که من وارد این رشته ورزشی بشوم.

گفتگو با یگانه بهرامی بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ ایران

یگانه خانم، از مقام و رکوردهایتان بگویید.

نایب قهرمانی مسابقات آسیایی و اقیانوسیه تایلند در هاکی روی یخ

مقام سوم مسابقات کاپ جهانی توسعه زنان لهستان در هاکی روی یخ

نایب قهرمانی تورنمنت آزاد امارات در هاکی روی یخ

عنوان بهترین بازیکن زمین در سومین بازی ایران در تورنمنت العین امارات

قهرمانی لیگ برتر هاکی روی یخ ایران

مقام سوم لیگ برتر اینلاین هاکی در سال ۱۳۹۶ و ۱۴۰۲.

ورزش روی یخ را چه طور توصیف می کنید؟

هاکی روی یخ یک ورزش پر از هیجان و سرعت است که نیاز به دقت و تمرکز و هم چنین تعادل بالایی دارد.

بهترین خاطره یگانه از ورزش چیست؟

بهترین خاطره من مربوط می شود به اولین اعزام رسمی من به مسابقات آسیایی که توانستم اولین گل ملی خود را  به ثمر برسانم. در آن لحظه حس غیر قابل توصیفی داشتم. برای یک لحظه ۷ سالی که تک تک روزهای آن را برای چنین لحظاتی تلاش کردم در ذهن خود مرور کردم و واقعا یکی از بهترین خاطراتی است که از این ورزش دارم.

گفتگو با یگانه بهرامی بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ ایران

چه قدر اهل مطالعه هستید؟ به ما کتاب معرفی کنید.

من زیاد اهل مطالعه نیستم چون بیش تر زمان زندگی ام را درگیر تمرین هستم. بیش تر ‌پادکست های انگیزشی در راه تمرین خود گوش می دهم ولی کتاب هایی که مربوط به موفقیت های ورزشی باشد را زیاد خوانده ام. یکی از کتاب هایی که من خیلی دوست دارم کتاب باشگاه ۵ صبحی ها است نوشته رابین شارما .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی شمعدان های شیشه ای

ویژگی یک ورزشکار خوب از نظر یگانه بهرامی چیست؟

مهم ترین ویژگی یه ورزشکار قطعا اخلاق ورزشی آن است که در ورزش از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.

کسانی که می خواهند وارد این رشته شوند باید از کجا شروع کنند؟

لازمه رشته هاکی روی یخ این است که فرد بتواند خوب اسکیت کند. افراد ابتدا باید دوره های اسکیت پایه روی یخ را بگذرانند و بعد از اتمام آن دوره ها ، مربی های پیست یخ از آن ها تست می گیرند. اگر آمادگی داشته باشند وارد ورزش هاکی روی یخ می شوند.

گفتگو با یگانه بهرامی بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ ایران

برنامه ریزی و هدف شما برای آینده چیست؟

در حال حاضر هدف مسابقه های آسیایی در فروردین ماه ۱۴۰۳ است که برای آن آماده می شویم. امیدوارم بتوانیم روی سکوی قهرمانی بایستیم.هدف گذاری من برای آینده بحث لژیونر شدن است که بتوانم در لیگ های خارجی و در تیم های مطرح این رشته بازی کنم.

تا به حال ناامید شده اید؟

بله خیلی زیاد. دقیقا قبل از اولین اعزام ملی به مسابقه های آسیایی در ناحیه زانو برای چهارمین بار دچار مصدومیت شدم. ۳ ماه درگیر مصدومیت بودم. با خود فکر می کردم که دیگر همه چیز تمام شده است و هیچ وقت نمی توانم مثل قبل هاکی بازی کنم و خیلی ناامید شده بودم.

بهترین هدیه ای که گرفتید.

بهترین هدیه ای که گرفتم لبخند و شادی های مادرم در فرودگاه امام خمینی بود که برای استقبال تیم ملی آمده بودند. بعد از این همه سال حمایت از من، توانستم گوشه ای از زحمات مادرم را با کسب مقام آسیایی جبران کنم و این برای من یکی از بهترین هدیه هایی بود که در زندگی ام گرفتم.

گفتگو با یگانه بهرامی بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ ایران

حس شما به کلمات زیر:

خدا: همراه همیشگی من در تمام لحظه های  زندگی ام و قطعا اگر نبود من هیچوقت در اینجایی که قرار دارم نبودم.

پدر: پدرم را در ۲ سالگی از دست دادم‌.

مادر: صمیمی ترین دوست من و محکم ترین تکیه گاه زندگی ام.

ورزش: عشق و علاقه غیر قابل توصیف.

ایران: هویت من است که برای بالای بردن پرچم کشورام همیشه در مسابقه ها با تمام توان جنگیدیم.

هاکی روی یخ: یعنی زندگی من.

درباره این ورزش متفاوت بیشتر برای ما بگید.

ورزش هاکی روی یخ یک ورزش تیمی است که هر تیم ۵ بازیکن دوتا دفاع و سه تا فوروارد و یک دروازه بان در داخل زمین دارد. برای وارد کردن پاک (توپ هاکی) به داخل دروازه تلاش می کنند. محدودیت تعویض ندارد و هر زمان که مربی صلاح بداند لاین (۵ نفر داخل زمین) را با بازی کنان داخل بنچ عوض می کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی جعبه کادویی روز پدر

این ورزش در سه تا دوره ۲۰ دقیقه ای انجام می شود که بین هر دوره ۱۰ دقیقه زمان استراحت است. در پایان هر تیم بیشتر گل زده باشد برنده است.هاکی روی یخ یکی از ورزش هایی است که به تمامی فاکتور های آمادگی جسمانی (سرعت،قدرت،تعادل،چابکی،استقامت …) در سطح بالا نیازمند است.

الگوی شما در ورزش کیست؟

یکی از الگو های من در این ورزش مک دیوید است که یکی از خفن ترین و جوان ترین گل زن های لیگ nhl است .

سبک بازی و دریبل و گل هایی که این بازیکن به ثمر می رساند یکی از الگو های من در این ورزش است.

در طول ورزش احساس سرما نمی کنید؟

خیر. ما به خاطر لوازم و وسایلی که می پوشیم و همچنین فعالیت بدنی زیاد در داخل زمین اصلا سرما را احساس نمی کنیم

گفتگو با یگانه بهرامی بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ ایران

ورزش روی زمین و چمن یا همان هاکی چمنی راحت تر است یا روی یخ؟

هر ورزش که سختی های خودش را دارد ولی تعادل برقرار کردن روی یک تیغه آهنی بسیار نازک همراه باسرعت زیاد و کنترل پاک (توپ هاکی) می تواند یکی از چالش های سخت در این رشته ورزشی باشد. قطعا همین سختی ها این ورزش را از سایر ورزش ها متمایز می کند.

آیا تا به حال مصدوم شده اید؟

مصدومیت جزئی از ورزش حرفه ای و قهرمانی است. من ۴ بار در ناحیه زانو دچار مصدومیت شدم ،آسیب Acl و یک بار در ناحیه کتف دست دچار کشیدگی عضله شدم.

خانم یگانه بهرامی چند بار حین ورزش لیز خورده اید؟

لیز خوردن در رشته ورزشی ما خیلی طبیعی است. تسلط بالایی که بازیکنان روی اسکیت خود دارند باعث می شود که خیلی کم لیز بخورند ولی ممکن است که پیش بیاید. من خودم در طول یک بار ممکن است ۴ یا ۵ بار لیز بخورم و این یک امر کاملا طبیعی است.

نظر پدرو مادرتان برای انتخاب این رشته چه بود؟

مشوق اصلی من در این رشته قطعا مادرم است.از آن روزی که این رشته ورزشی را شروع کردم و تا همین الان همیشه مادر ام بزرگ‌ترین حامی من در این رشته ورزشی بوده است و همیشه از من حمایت کرده است.همان طور که می دانید این رشته خیلی کم در بین مردم شناخته شده است و به خاطر همین، حمایت خانواده در این رشته ورزشی خیلی می تواند به پیشرفت بازیکن کمک کند‌.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آزمایش علمی کبریت چرخان روی لبه سکه

از آن جایی که هاکی ورزشی است که نیاز به محافظت بیشتری دارد و خطرناک است نیاز به تجهیزات خاصی هم دارد. شما بگویید که از چه تجهیزاتی باید استفاده شود؟

کلاه هاکی برای محافظت از سر و صورت بازیکن، پد سینه و شلوارک که دارای پد های محکم در سراسر بالاتنه و قسمت لگن و پاها هستند،آرنج بند برای محافظت از آرنج و ساعد دست بازیکن، گارد پا برای محافظت از زانو و ساق پای بازیکن ، دستکش هاکی دارای فوم های محکم برای محافظت از دست بازیکن، اسکیت برای محافظت از مچ پا و پای بازیکن، گارد گردن برای محافظت از گردن (برای بازیکنان زیر ۱۸ سال در مسابقه ها الزامی است و برای بالای ۱۸ سال دلخواه است) ، محافظ لثه برای محافظت از دندان ها و لثه بازیکن( برای بازیکنان زیر ۱۸ سال در مسابقه های رسمی الزامی است برای بالای ۱۸ سال دلخواه)

گفتگو با یگانه بهرامی بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ ایران

آشپزی شما چطور است؟

من علاقه زیادی به آشپزی ندارم و در آشپزی کردن هم خوب نیستم ولی چند ماهی است که به خاطر تمرین های خود باید در تهران تنها زندگی کنم. این باعث شده است که مجبور شوم برای خود آشپزی کنم.

صحبت شما با نوجوانان

قدر سن خود را بدانید و تا می توانید سعی کنید مسیر زندگی خود را بر اساس علایق خود مشخص کنید. به دنبال کاری بروید که از آن حس خوبی می گیرید. تا جایی که می توانید برای چیزی که به آن علاقه دارید تلاش کنید. برای خودتان برنامه ریزی و هدف گذاری کنید و بدانید شماها آن قدر توانمند هستید که با تلاش کردن می توانید تک تک آرزو های خود را زندگی کنید.

کلام آخر

وقتی به یک جایی از زندگی رسیدی که گفتی این جا دیگر آخرش است و دیگر بدتر از این نمی شود جایی که خیلی نا امید شدید بدانید که آن موفقیت در یک قدمی شما قراردارد. فقط کافی است کم نیاورید و ادامه بدهید مثل من که دقیقا قبل از اولین اعزام ملی خود برای چهارمین بار مصدوم شدم و می گفتم دیگر هاکی برای من تمام شده است .از آن جا دقیقا هاکی برای من یک جور دیگری شروع شد. الان جایی هستم که پارسال هیچ وقت فکر نمی کردم این قدر بتوانم موفقیت های زیادی را در این یک سال به دست بیاورم.

گفتگو : سجاد زین العابدین

گفتگو با نوجوانان موفق ایرانی را در صفحه یک فنجون گپ بخوانید.

t گفتگو با یگانه بهرامی بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ ایران
1.5/5 - (8 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/گفتگو-با-یگانه-بهرامی-بازیکن-تیم-ملی-ها/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *