مرتب کردن اتاق نوجوان و راه حل های عملی

مرتب کردن اتاق نوجوان و راه حل های عملی
t مرتب کردن اتاق نوجوان و راه حل های عملی

می دانم که اتاق نوجوان ها معمولا نامرتب است اما مرتب کردن اتاق حس خوبی به آدم می دهد و کمک می کند که آدم کنترل بیشتری بر زندگی اش داشته باشد . قبول کن که زندگی خیلی راحت تر می شود وقتی که بدانی هر چیزی دقیقا کجا قرار دارد . این جوری دیگر مجبور نیستی هر روز دقایقی از وقتت را برای پیدا کردن تی شرت یا شال مورد علاقه ات تلف کنی . این مطلب با پیشنهادهایی ساده کمک می کند تا هر چه سریع تر به اتاق هایمان سروسامان بدهیم .

اولین قدم را بردار

سخت ترین بخش کار مرتب کردن اتاق، شروعش است . قبل از هر چیز ، همه چیز را از کمدها و کشوها بیرون بیاور تا معلوم بشود چی به چی است . بعد چیزهای فصلی و دوره ای را که به آنها نیاز نداری ، بسته بندی کن و در کارتن های مشخص قرار بده . مثلا حالا که تابستان است ، می توانی لباس های زمستانی را کنار بگذاری که بی خودی جا نگیرند.

مرتب کردن اتاق نوجوان

قانون بیست ثانیه

قانون بیست ثانیه را امتحان کن . به اشیایی که شک داری به دردت می خورند یا نه ، نگاه کن و از خودت بپرس : « آیا دوباره از این استفاده خواهم کرد ؟ » اگر جواب دادن به این سوال ، بیشتر از بیست ثانیه زمان برد ، جواب منفی است . در ضمن اگر مدت هاست آن چیز را ندیده ای، احتمالا معنی اش این است که باید آنرا دور بیندازی.

ببخش ، بفروش، دور بینداز

برای مرتب کردن اتاق از شر چیزهایی که به دردت نمی خورند ، خلاص شو. ممکن است پیراهنی که دیگر اندازه ات نیست ، به درد کس دیگری بخورد یا این که حتی حاضر باشد آن را بخرد. بعضی از چیزها هم نه به درد تو و نه به درد هیچ کس نمی خورند و می توانی راحت دورشان بیندازی. اگر چیزی را خیلی دوست داری و دلت نمی آید دورش بیندازی ، می توانی آن را به دوستت یا یکی از اعضای خانواده بدهی. این طوری حس بهتری خواهی داشت .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مهارت مدیریت زمان

مرتب کردن اتاق نوجوان

ببین حرف دلت چیست

جدا کردن چیزهای نگه داشتنی یا دور ریختنی ، کافی نیست. باید متوجه شوی به چه چیزی واقعا احتیاج داری و به چه چیزی نه . برای فهمیدن این نکته شاید به کمی جست و جوی روحی و فکر کردن نیاز داشته باشی تا به جواب نهایی دست پیدا کنی.

وسایل بخشیدنی

در دسته بندی هایت جایی هم برای « وسایل بخشیدنی » در نظر بگیر. می توانی بعضی چیزها را هم به دیگران اهدا کنی . می توانی با کمی پرس و جو ، پرورشگاه یا موسسه ی خیریه ی محله ات را پیدا کنی و چیزهایی را که فکر می کنی به دردشان می خورد ، به آنها اهدا کنی .

 روانشناسی

مواظب زحماتت باش

وسایلی را که فعلا به آنها احتیاج نداری ، در جایی بگذار که مزاحمت نباشند ، مثلا زیر تخت .

اگر می خواهی زحمت هایی را که برای مرتب کردن اتاقت کشیده ای ، هدر نرود ، هر شب، پیش از رفتن به رختخواب پنج دقیقه از وقتت را به مرتب کردن وسایل اختصاص بده و هر چیزی را به سر جای خودش برگردان.

می توانی هر روز پنج تا ده دقیقه از وقتت را هم برای تمیز کردن اتاق و وسایلش بگذاری.

سبک زندگی منظم نوجوانان

t مرتب کردن اتاق نوجوان و راه حل های عملی
امتیاز به این نوشته

‫7 نظر ارسال شده در “مرتب کردن اتاق نوجوان و راه حل های عملی

  1. good girl :

    مرسی،واقعا مطالب مفیدی بود،خیلی اتاقم مرتب شده.همه ی وسایلم مرتب و تمیز شد و دیگه هیچ چیز نامرتب نیس و دیگه دچار مشکل نیستم.واقعا ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *