اعجاز خوراکی ها؛ خواص انگور – خواص انگور برای سلامتی

خواص انگور | انگور | انواع انگور
t اعجاز خوراکی ها؛ خواص انگور - خواص انگور برای سلامتی
خواص انگور | انگور | انواع انگور

انگور

شاید برایتان جالب باشد که تعداد گونه‌های انگور در جهان بیش از ۲۰ هزار نوع است. این میوه در مناطق معتدل جهان می‌روید و به بار می‌نشیند. این درخت که به اصطلاح «موء» خوانده می‌شود یکی از اولین گیاهانی بود که بشر طریقه‌ی کاشت و بهره‌وری از آن را آموخت و در اکثر ادیان الهی گیاهی بهشتی و مقدس است.

انگور یکی از معدود میوه‌هایی است که در هر سه صورت نارس (غوره)، رسیده و خشک‌شده (کشمش و مویز) قابل استفاده و سرشار از خواص و مواد معدنی است. عصاره‌ی هسته‌ی انگور نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که خود یکی از موادی است که در پیشگیری از سرطان نقش دارد. خود میوه‌ی انگور نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و در کنترل دیابت مؤثر است.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

انگور دارای ویتامین‌های A ،K ،C  و B6 است و از نظر مواد معدنی سرشار از پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و سدیم است. یکی از مواد مؤثر انگور فلاونوئیدها هستند که به عنوان سپر در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد عمل می‌کنند و علاوه بر آن از پیری جلوگیری می‌کنند.

خواص انگور برای سلامتی

در این بخش نگاهی گذرا به خواص بی‌شمار انگور می‌اندازیم.

درمان آسم

به دلیل رطوبت بالایی که دارد از گذشته‌های دور در درمان آسم استفاده می‌شده است. این رطوبت باعث کاهش حملات آسم می‌شود.

تقویت استخوان‌ها

انگور سرشار از ریزمغذی‌هایی است که باعث استحکام استخوان می‌شود از جمله مس، آهن، منگنز. وجود عنصر منگنز در بدن بسیار ضروری است چون باعث سوخت و ساز و جذب پروتئین می‌شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۶ نوشیدنی که به سرعت حالتان را بهتر می‌کنند!

پیشگیری از بیماری‌های قلبی

جلوی لخته‌شدن خون را می‌گیرد. کلسترول بد (LDL) را در بدن کاهش می‌دهد و پاک‌کننده‌ی خون از سموم است.

درمان میگرن

آب انگور خالص و روغن دانه‌ی انگور سردردهای میگرنی را درمان می‌کنند. این خاصیت درمانی به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی در انگور و هسته‌ی آن است.

درمان یبوست

به دلیل دارا بودن اسیدهای ارگانیک، قند و سلولز، عملکرد ماهیچه‌های روده و معده را بهبود می‌بخشد.

خواص انگور این میوه‌ی بهشتی، به قدری زیاد است که در این مقاله نمی‌گنجد. بنابراین باقی خواص را به صورت تیتروار بیان می‌کنیم: تسکین سوء هاضمه، کاهش خستگی، کنترل دیابت، درمان بیماری‌های کلیوی، میزان‌کردن کلسترول خوب و بد خون، خواص ضد ویروسی و باکتریایی، پیشگیری از سرطان سینه، کاهش خطر آلزایمر، بهبود عملکرد بینایی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به آب مروارید، پیشگیری از سرطان، بهبود کم‌خونی، افزایش وزن.

در مصرف هر ماده‌ی غذایی این سخن منتسب به ابن‌سینا، پدر طب، را نباید فراموش کرد که «هر چیز کمش دواست، متوسطش غذاست و زیادش سم است». زیاده‌روی در خوردن انگور مشکلاتی از جمله سنگ کلیه و کثیفی خون را به بار می‌آورد.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – سوسن قریشی

t اعجاز خوراکی ها؛ خواص انگور - خواص انگور برای سلامتی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *