بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودکان چه سنی است؟

در چه سنی می‌توانیم برای کودکمان گوشی هوشمند بخریم
t بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودکان چه سنی است؟

دوره و زمانه تغییر کرده و دیگری خبری از شر و شیطان بودن کودکان دیروز نیست. کودکان امروزی ماندن در خانه و بازی با گوشی و موبایل را ترجیح می‌دهند. بخاطر این موضوع نمی‌توان کسی را ملامت کرد و نمی‌توان کودک را محدود نمود، اما می‌توان به شکلی درست پا در این مسیر گذاشت، اصول درستی را رعایت کرد و سلامت روان کودک را تضمین کرد.

از جمله دغدغه‌های بسیار مهمی که امروزه در بین والدین وجود دارد، آن است که بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودکان چه سنی است؟ بهترین سن برای این کار چه سنی است و تا چه زمانی باید در برابر خواسته فرزند خود مقاومت کنیم؟ در این مقاله از مجله اینترنتی نوجوان ها، می‌خواهیم درباره همین موضوع با شما حرف بزنیم. با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: سن نوجوانی از چه سنی تا چه سنی است؟

بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودک

اجازه دهید که بدون مقدمه‌چینی اضافی، یک راست سر اصل مطلب برویم و بهترین سن خرید گوشی هوشمند را به شما معرفی کنیم. به باور بسیاری از متخصصان امر:

بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودکان، بین 12 الی 13 سالگی است.

بهترین سن خرید گوشی هوشمند

هرچند که بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودک در سن دوازده یا سیزده سالگی است، اما به دلیل فشاری که کودکان به والدین خود برای گوشی وارد می‌آورند، این سن حتی ممکن است تا 10 سالگی نیز کاهش پیدا کند. آمار موجود نشان می‌دهد که 42 درصد از کودکان در سن ده سالگی صاحب گوشی هوشمند هستند.  این مقدار در سن 12 سالگی به 71 درصد و در سن 14 سالگی، به 91 درصد افزایش پیدا می‌کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۹ اعتیاد که اکثر ما با آن درگیر هستیم

لازم است بدانید که خرید گوشی برای کودک، یک امر اجتناب‌ناپذیر است. بسیاری از هم‌سن و سال‌های فرزند شما احتمالا صاحب یک گوشی هوشمند باشند و شما نمی‌توانید فرزند خود را از مزایای خرید گوشی محروم کنید. همان‌طور که در مقدمه نیز به آن اشاره شد، به هر حال باید خود را برای این امر آماده کنید و انتظار جدل‌های زیادی را نیز داشته باشید. پس بهتر است که بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودکان را بشناسید.

خرید گوشی برای کودکان

پیشنهاد مطالعه: ایده برای کادوی تولد پسر نوجوان

خرید گوشی هوشمند برای کودک زیر 12 سال

سوالی که اکنون مطرح  می‌شود، آن است که آیا می‌توان برای کودک زیر دوازده  سال هم گوشی هوشمند خرید یا نه؟ بدون شک خودتان در اطرافیانتان دیده‌اید که بسیاری از کودکان زیر 12 سال هم صاحب گوشی هوشمند هستند و گوشی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای سرگرمی آن‌ها تبدیل شده است.

به طور کلی، خرید گوشی، آن هم از نوع هوشمند برای کودکان زیر 12 سال اصلا توصیه نمی‌شود و باید به نکته‌ای که درمورد بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودکان گفته شد دقت کنید. کودکان در این سن بهتر است که مشغول فعالیت فیزیکی یا ذهنی باشند، با همسالان خود وقت بگذرانند، در کوچه با دوستان خود بازی کنند، فعالیت‌های هنری انجام دهند یا مطالعه کنند. استفاده از گوشی هوشمند در این سنین، می‌تواند تاثیر منفی بر رشد ذهنی، توانایی‌های اجتماعی و همین‌طور خلاقیت آن‌ها داشته باشد و نمی‌تواند بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودک باشد.

خرید گوشی هوشمند برای کودک زیر 12 سال

اما از آنجایی که برخی اوقات ایجاد یک راه ارتباطی با کودک بسیار اهمیت دارد، می‌توانیم یک گوشی ساده برای فزرند خود خریداری کنیم. ساعت‌های هوشمند هم می‌توانند برای تحقق این هدف گزینه مناسبی باشند. در این سنین بهتر است که در برابر خواسته‌ها و فشارهای فرزند خود برای خرید گوشی هوشمند، مقاومت کنید.

پیشنهاد مطالعه: مسابقه های جالب برای نوجوانان

چه زمانی باید برای خرید گوشی هوشمند دست نگه داریم؟

اینکه بدانید چه زمانی باید برای فرزند خود گوشی هوشمند بخرید و چه زمانی برای خرید آن دست نگه دارید، بسیار اهمیت دارد. توجه به توانایی‌های فرزند، مهم‌ترین عامل در تعیین زمان مناسب برای گوشی هوشمند است؛ حال فرقی ندارد که کودک شما زیر دوازده سال سن داشته باشد یا بیشتر از آن.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
10 نکته طبیعی درباره پاک کردن صورت

چه زمانی باید برای خرید گوشی هوشمند دست نگه داریم؟

با مشاهده این موارد در فرزند خود، بهتر است برای خرید گوشی هوشمند مقداری صبر کنید:

  • اگر فرزند شما توانایی حفظ وسایل خودش را ندارد. از آنجایی که گوشی‌های هوشمند گران قیمت هستند، بسیار مهم است که فرزند شما توانایی مراقبت از وسایلش را داشته باشد. در غیر این صورت بهتر است که برای خرید گوشی دست نگه دارید.
  • اگر فرزند شما به اندازه کافی از تلویزیون یا کامپیوتر استفاده می‌کند. در صورتی که فرزند شما به دلیل استفاده بیش از حد از کامپیوتر یا تلویزیون تمرکز کافی ندارد یا به اندازه کافی نمی‌خوابد، بهتر است که از خرید گوشی صرف‌نظر کنید.

پیشنهاد مطالعه: شغل های تابستانی برای نوجوانان

بعد از خرید گوشی موبایل برای کودک چه کنیم؟

اقداماتی که بعد از خرید گوشی موبایل لازم است انجامشان دهید، درست به اندازه تصمیم‌گیری برای خرید، اهمیت دارند.

بعد از خرید گوشی موبایل برای کودک چه کنیم؟

بعد از اینکه بهترین سن خرید گوشی هوشمند را دانستید و برای کودک خود گوشی موبایل خریداری کردید، لازم است که این موارد را نیز انجام دهید:

  • بگذارید فرزندتان بدانید که دقیقا چرا گوشی موبایل برای او خریده‌اید. با فرزند خود در این باره صحبت کنید و در طی آن، انتظارات خود را به خوبی برای او روشن کنید.
  • درباره نحوه استفاده از تلفن هوشمند قوانین مشخصی را برای او مطرح کنید. میزان مدت استفاده روزانه از تلفن همراه باید قوانین خاص خودش را داشته باشد. به‌علاوه لازم است محیط‌هایی را در خانه در نظر بگیرید که استفاده از موبایل در آن‌ها ممنوع باشد. همینطور ساعاتی از روز را مشخص کنید که استفاده از تلفن هوشمند در آن‌ها ممنوع باشد.
  • مسئولیت‌هایی که کودکتان در قبال تلفن همراهش دارد را برای او مشخص کنید. همینطور در تمامی موارد برای او به عنوان یک الگو عمل کنید تا از اعمال و رفتار شما درس بگیرد و سپس همان را تکرار کند.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عاداتی که تغییر در آن ها باعث افزایش بهره وری می‌شود!

 

کلام آخر

در این مقاله از مجله نوجوان‌ها، درباره بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودکان صحبت کردیم. خرید تلفن برای کودک یک امر اجتناب ناپذیر است و به خصوص در این دوره و زمانه که همه کودکان گوشی دارند، نمی‌تواند فرزند را از داشتن آن محروم کرد.

با رعایت برخی از اصول و توجه به برخی نکات، می‌توان تجربه خوشایندی را هم برای کودک و هم برای خودمان رقم بزنیم. آیا شما برای کودک خود گوشی هوشمند خریداری کرده‌اید؟ تجربه شما در این زمینه چیست؟ به نظر شما بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودکان چه زمانی است و چه نکاتی را باید در نظر داشت؟ با ما در کامنت‌ها در ارتباط باشید و بهترین سن خرید گوشی هوشمند از نظر خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

سنین دوازده الی سیزده سالگی بهترین سن برای خرید گوشی هوشمند برای کودکان به شمار می‌رود. اما معمولا والدین زودتر از این سن گوشی هوشمند می‌خرند.

زمانی که کودک نتواند مسئولیت وسایل خود را برعهده بگیرد، یا وقتی به اندازه کافی حواسش با تلویزیون یا کامپیوتر پرت است، خرید گوشی توصیه نمی‌شود.

بعد از خرید گوشی باید دلیل خرید گوشی و انتظارات خود را به کودک بگوییم، قوانین استفاده از گوشی هوشمند و ساعات استفاده از آن را برایش مشخص کنیم و همینطور بر نحوه استفاده از آن نیز نظارت داشته باشیم.

t بهترین سن خرید گوشی هوشمند برای کودکان چه سنی است؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *