معرفی ۱۱ تا از بهترین پارک‌ های کیش برای یک روز خانوادگی

معرفی بهترین پارک های کیش
t معرفی 11 تا از بهترین پارک‌ های کیش برای یک روز خانوادگی

تا به حال فکر کرده‌اید که اگر بخواهید یک روز را در کانون گرم خانواده، در یک پارک، در جزیره‌ی کیش بگذرانید، باید به کجا بروید؟ موضوع اصلی این مقاله از وبسایت نوجوان ها قصد داریم تا بهترین پارک‌ های کیش را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

کیش شاید چندان بزرگ به نظر نرسد، اما پر است از پارک‌های بزرگ و کوچک و مختلف که هر کدام، حرف حساب خودشان را دارند؛ در ادامه پارک های کیش را معرفی می کنم.

1- پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان، به معنای واقعی کلمه پارک و مهم‌تر از آن یکی از برترین پارک‌های کیش است.

جزیره‌ی کیش پارک‌های زیادی دارد، اما حقیقت این است که پارک ساحلی مرجان، شاید یک سر و گردن از تمامی پارک‌ها کیش بالاتر باشد. ساحل مرجان کیش، یکی از زیباترین سواحل مرجانی این جزیره است. انواع مرجان‌ها و ماهی‌ها رنگارنگ و حتی عروس دریایی در این ساحل وجود دارد.

پارک ساحلی مرجان کیش

به علاوه تمامی امکاناتی را که یک پارک درجه یک باید داشته باشد را داراست؛ آلاچیق، باربیکیو، پیست دوچرخه و اسکیت و کافه و رستوران در اطرافش. گذشته از تمامی موارد بالا، مهم‌ترین ویژگی این پارک ساحلی، وجود کشتی یونانی است!

پیشنهاد مطالعه: کشتی یونانی کیش

2- پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر

یکی دیگر از پارک‌هایی که بسیار پرطرفدار و مشهور است و در کل کیش زبانزد خاص و عام است، پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر است. این پارک، یکی از بهترین پارک های کیش است و مجسمه‌ی بزرگی از یک مرد ماهی‌گیر درست در میان ان قرار دارد و به عنوان نماد رسمی این پارک ساحلی شناخته می‌شود؛ طوری که سرفراز برای همه خودنمایی می‌کند.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

این پارک، در زمره‌ی بهترین و پرامکانات‌ترین پارک‌های کیش به حساب می‌آید. به علاوه چون این پارک در حقیقت در کنار دریاست، ساحل شنی آن بسیار پرطرفدار است. اگر همیشه فانتزی ساختن قلعه‌های شنی و خلق آثار بی‌نظیر شنی را در سر می‌پروراندید، پارک ساحلی مرد ماهیگیر، بهترین جایی است که می‌توانید استعدادتان را شکوفا کنید.

مورد دیگری که دانستن آن برایتان لازم است، این است که پارک ساحلی مرد ماهیگیر، در حقیقت باغی است از درختان و گیاهیان بومی جزیره‌ی کیش. درختانی نظیر گز، لور، کرت و نخل خرما، همه را می‌توانید در این پارک، پیدا کنید و از تماشای ابهتشان در کنار دریای نیلگون، لذت ببرید.

3- پارک ساحلی سیمرغ

این پارک ساحلی، درست در کنار ساحل محبوب سیمرغ، در ضلع جنوب شرقی جزیره‌ی کیش، واقع شده است. این پارک هم یکی دیگر از بهترین پارک‌ های کیش است. اگر همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، عاشق یک روز گرم و صمیمی در کانون خانواده‌ی خود هستید، پارک ساحلی سیمرغ می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌هایتان باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
داستان کشتی یونانی در جزیره کیش

پارک ساحلی سیمرغ کیش

این پارک یک مجموعه‌ی کامل است از هر چیزی که یک پیک‌نیک خانوادگی به آن نیاز دارد و آن را تکمیل می‌کند: پارک کودکان، پیست اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری، مسیر پیاده‌روی، زمین بدمینتون و تنیس.

اما غافلگیری اصلی این ساحل چیز دیگرست! این ساحل، درست در کنار پارک دلفین‌ها واقع شده است! پس شاید بدتان نیاید که در روز بازدید از این پارک بی‌نظیر، با یک تیر دو نشان زده و سری هم به پارک دلفین‌ها بزنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی مناطق بکر کیش

4- اسکله و پارک ساحلی میرمهنا

این پارک یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین پارک‌های ساحلی کیش است که شاید کمتر زمانی بتوانید آن را خلوت و خالی از گردشگر پیدا کنید. هر کسی که به کیش سفر کرده، بدون شک سری به این پارک زده یا حداقل نامش را شنیده. پارک ساحلی میر مهنا، یکی از بهترین و تاپ‌ترین پارک‌های کیش است.

به علاوه باید این نکته را به شما یاددآوری کنیم که ساحل میرمهنا، بزرگترین پارک ساحلی جزیره‌ی کیش نیز هست. گذشته از آن، رستوران میرمهنا، یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های کیش نیز در نزدیکی همین پارک قرار دارد.

اگر برای تماشای غروب آفتاب تنگ شده است، پارک ساحلی میرمهنا می‌تواند یکی از برترین انتخاب‌هایتان باشد. گذشته از آن، این ساحل پر است از لاکپشت‌ها آرام و دوست‌داشتنی که سوژه‌ی بسیار خوبی برای عکاسی و وقت‌گذرانی نیز هستند.

اسکله و پارک ساحلی میرمهنا کیش

در آخر، لازم به ذکر است که پارک ساحلی میرمهنا، درست در کنار شهر زیرزمینی کاریز واقع شده، اگر عاشق تاریخ و آثار باستانی هم هستید، بازدید از این ساحل را به هیچ وجه از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین سواحل کیش

5- پارک ساحلی درختان نارگیل

کمتر مواقعی پیش می‌آید که بتوانید درست در کنار یک ساحل شنی، شاهد یک نخلستان بزرگ هم باشید. شاید نامش را تقدیر بگذارید، شاید هم معجزه‌ی زمین بنامیدش. اما به هر حال، پارک ساحلی درختان نارگیل دقیقا همین است! این پارک ساحلی پر است از درختان باشکوه نارگیل، که با غرور و وقار، سر به فلک کشیده‌اند و آبی دریا را نظاره می‌کنند.

پارک ساحلی درختان نارگیل کیش

پارک ساحلی درختان نارگیل، یکی از بهترین و زیباترین پارک‌های کیش است که حتی اسمش گویای همه چیز بوده و هر آنچه هست و نیست را معرفی می‌کند. این پارک هم برای گذراندن یک روز در کنار خانواده بسیار مناسب بوده و البته این پارک در فهرست سواحل شنی کیش نیز قرار می‌گیرد.

6- پارک آهوان کیش

از دیگر پارک‌هایی که ما تصمیم گرفتیم در این لیست بگنجانیم، پارک آهوان کیش است. قضیه‌ی این پارک شاید تا حدودی با سایر پارک‌ها متفاوت باشد اما گفتن حقیقت و هر آنچه که هست، خالی از لطف نیست. پارک آهوان یا بوستان آهوان، یکی از متفاوت‌ترین پارک‌های کیش به حساب می‌آید.
اما بد نیست بدانید که امروزه، در محوطه‌ی این پارک، یک مجتمع تجاری با نام میکامال در حال احداث است و قسمت بزرگی از این پارک محدود شده و از بین رفته و خبری از شکوه و محبوبیت قدیم نیست.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شناخت و معرفی بنای مسجد شیخ لطف الله اصفهان

پارک آهوان کیش

پارک آهوان کیش، همانطور که از نامش پیداست، قبل از آنکه نیم بیشترش تخریب شود، محل زندگی این حیوانات زیبا و پرطرفدار بود. علاوه بر آهو، در این پارک شیر، ببر، روباه، طاووس و انواع پرندگان نیز موجود بود. با این تفاوت که فقط آهوان آزاد بوده و باقی در قفس نگهداری می‌شدند.

این بوستان با وجود بیش از 200 اصله درخت و امکانات رفاهی متعدد، یکی از بهترین پارک های کیش به حساب می‌آمد که برای گذراندن یک روز با صفا در کنار خانواده بسیار توصیه می‌شود.

7- پارک شهر

این پارک که به تازگی احداث شده‌ است، محیطی جذاب و متفاوت را برای گردشگران و اهالی جزیره‌ی کیش به ارمغان آورده است. این پارک، یکی از جدیدترین و بهترین پارک های کیش است و امکانات بسیار زیادی برای گذراندن یک روز خانوادگی باصفا، در اختیار بازدید کنندگان می‌گذارد.

از جمله ویژگی‌های جالب این پارک می‌توان به دریاچه‌ی مصنوعی آن اشاره کرد که با وجود نزدیک به 30 قایق پدالی، می‌تواند اوقات خوشی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد.

پارک شهر کیش

گذشته از آن، فضای بازی آن به گونه‌ای طراحی شده که در تابستان مسقف می‌شود و موجبات رفاه حداکثری رفاه را برای مسافران فراهم می‌کند. به علاوه در پروژه‌ی گسترش پارک شهر کیش، قرار است یک شهربازی 5 هکتاری نیز به آن افزوده شود.

8- پارک هنگام کیش

این پارک یکی از بزرگترین تفرج‌گاه‌های جزیره‌ی کیش است و البته موقعیت آن به گونه‌ای طراحی شده است که از هر نقطه‌ای در کیش به راحتی قابل دسترسی باشد. این پارک، یکی از بهترین پارک های کیش است که می‌تواند برای استراحت در کنار خانواده، دوستان و عزیزان، گزینه‌ی بسیار خوبی باشد.

پارک هنگام کیش

البته بد نیست که بدانید این پارک درست در نزدیکی مرکز خرید پردیس واقع شده است و فاصله‌ی چندانی با آن ندارد. پس شاید دوست داشته باشید که در کنار بازدید از این پارک، سری هم به این مرکز خرید بزنید و کمی هم پاساژگردی کنید و یکی دو تا سوغاتی و یادگاری هم خریداری کنید!

9- پارک آبشار کیش

از دیگر پارک‌های بی‌نظیری که در لیست بلند ما جای دارد، پارک آبشار کیش است. این پارک درست روبه‌روی پارک هنگام قرار دارد و درست مثل آن به مرکز خرید پردیس نزدیک است.

پارک آبشار کیش

این پارک نیز درست مثل تمامی دوستان و همکارانش، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های کیش است. همانطور که از نام این پارک می‌شود فهمید، درست در مرکز این پارک یک آب‌نما و آبشار بزرگ وجود دارد که جاذبه و زیبایی آن را دوچندان می‌کند و البته باعث جذب هر چه بیشتر گردشگران می‌شود.
از دیگر ویژگی‌های جالب این پارک، نورپردازی منحصر به فرد آن است که در شب، که به درختان سبز و آبشار پرطراوت آن جلوه‌ای ویژه می‌بخشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی روستای باغو کیش؛ و البته دو باغوی دیگر!

پیشنهاد مطالعه: بهترین مراکز خرید کیش

10- پارک آبی اوشن کیش

شاید حضور این پارک در این لیست کمی عجیب به نظر برسد؛ زیرا که ممکن است پارک آبی اوشن، تداعی‌گر آن پارکی که شما فکر می‌کنید نباشد. اما باز هم به هر حال پارک است! هم پارک است، هم اینکه به نوعی در زمره‌ی تفریحات آبی کیش قرار می‌گیرد.

پارک آبی اوشن کیش از پارک های کیش

این پارک بسیار بزرگ است و با تمام پارک‌های آبی که دیده‌اید فرق دارد. 17 راید (در سه نوع آرام، سریع و هولناک)، 4 استخر و یک اسپا، به علاوه‌ی حمام ترکی در آن وجود دارد و برای هر نوع سن و قشری مناسب است. در داخل پارک آبی اوشن، دو رستوران، چهار کافه و چند فروشگاه نیز برای رفاه هر چه بیشتر گردشگران در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد مطالعه: معرفی پارک آبی اوشن کیش

11- پارک دلفین‌ها

شاید پارک دلفین‌ها، به معنای واقعی پارک نباشد، اما گذراندن یک روز در آن، قطعا خاطرات خوشی را برایتان رقم خواهد زد. پس این پارک هم یکی از بهترین پارک‌های کیش است.
این پارک همانطور که از نامش بر می‌آید، دربست اختصاص یافته است به این موجودات بامزه، باشکوه، باهوش و بازیگوش. تماشای بازی و جست و خیز دلفین‌ها در آب و اجزای بی‌نظیرشان، برای هر آدمی با هر ذوق و سلیقه‌ای، بدون شک لذت بخش خواهد بود.

پارک دلفین ها کیش

البته پارک دلفین‌ها به همین جا خلاصه نمی‌شود! این مجموعه‌ی 100 هکتاری، نه تنها شامل پارک دلفین‌ها، بلکه شامل باغ پرندگان، تونل خزندگان، کلاسیک شو و آکواریوم آب شو هم می‌باشد.

سخن آخر…

اگر از تفریحات پرهیجان خسته شده‌اید، یا اینکه دوست دارید بعد از کلی گردش و رفت و آمد در کیش، کمی به جسم و روانتان استراحت دهید و یک روز کامل را در کنار خانواده‌ی خود بگذرانید، از نور آفتاب لذت ببرید و به نوای امواج دریای نیلگون گوش بسپارید، شاید بهتر باشد که روزی را در یک پارک بگذرانید.

هدف ما از این مقاله، معرفی بهترین پارک‌ های کیش بود. ما قصد برترین پارک‌های این جزیره را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم را اختیارتان قرار دهیم. البته فراموش نکنید که در بعضی از این پارک‌ها، مثلا پارک ساحلی مرجان، می‌توانید بهترین تفریحات آبی کیش همچون شاتل، پاراسل و یا غواصی را نیز تجربه کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین تفریحات کیش برای نوجوان ها

 

t معرفی 11 تا از بهترین پارک‌ های کیش برای یک روز خانوادگی
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *