معرفی پارک آبی اوشن کیش

معرفی پارک آبی اوشن کیش
t معرفی پارک آبی اوشن کیش

پارک آبی اوشن کیش، بدون شک یکی از بهترین و متفاوت‌ترین پارک‌های آبی ایران است. شاید به جرئت بتوان گفت که حتی نمونه‌ی آن در خاورمیانه هم پیدا نمی‌شود. به علاوه، این پارک آبی اولین تم پارک ایران هم هست. برای کسانی که دوست دارند در یک محیط روباز، کاملا بهداشتی و با امکانات رفاهی فراوان، با بهترین تجهیزات و تفریحات، یک روز کامل را فقط به خوشگذرانی و دوری از دنیای پراسترس بگذرانند، این تم پارک آبی می‌تواند بهترین گزینه‌ی موجود باشد.

نخستین تم پارک آبی ایران

جزیره‌ی کیش، مرکز بزرگترین و محبوب‌ترین تفریحات آبی ایران است. هر تفریحی را که به دنبالش باشید، بهترینش را در جزیره‌ی کیش پیدا خواهید کرد. از جمله‌ی همین تفریحات، به خصوص تفریحات آبی، می‌توان بزرگترین مجموعه‌ی آبی کیش، یعنی پارک آبی اوشن را نام برد.پارک آبی اوشن، یکی از بهترین پارک‌های کیش است که توانسته است با استفاده از امکانات و فضای بی نظیر خود، هر ساله گردشگران و توریست‌های بسیاری را به خود جذب می‌کند.

اولین تم پارک آبی در ایران

مشخصات پارک اوشن در کیش

پارک آبی اوشن شاید از بزرگترین پارک‌های آبی ایران و خاورمیانه باشد، این پارک در سال 1395، در زمینی به مساحت 5.5 هکتار بنا شده است برای رفاه حال هر چه بیشتر مسافران، به خصوص بانوان گرامی، در منطقه‌ی پرواز ممنوع قرار دارد.به علاوه از امکانات فراوان این پارک هم هر چه بگوییم کم است: ماساژ و اسپا حمام ترکی، کافی‌شاپ و رستوران و مرکز خرید، چهار استخر و حدود 13 راید متفاوت در این پارک وجود دارد.

تاریخچه پارک اوشن جزیره کیش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام «تم» پارک آبی از کجا سرچشمه گرفته شده است. مجموعه‌ی پارک آبی اوشن، بر اساس یک داستانواره‌ای به نام «راز قلعه‌ی خورشید» طراحی شده است که در آن، سه برادر قصد دارند تا قلعه‌ی خورشید را از دست دزدان دریایی آزاد کنند.در هر قسمت از این پارک، سرنخ‌هایی درباره‌ی داستان وجود دارد که شما را تشویق می‌کند تا انتها آن را دنبال کنید. به طور کلی، به پارک‌هایی که بر اساس چنین داستان‌هایی طراحی می‌شوند، «تم پارک» گفته می‌شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی 12 تا از بهترین مراکز خرید کیش

امکانات پارک آبی اوشن

در دل پارک آبی اوشن، هر چیزی را برای تجربه‌ی یک تفریح آبی بی‌نظیر به آن نیاز دارید، پیدا خواهید کرد. تنوع تفریحات و امکانات در این پارک آبی آنقدر زیاد است که حتی اگر یک روز کامل را هم برای امتحان کردن هر کدام اختصاص دهید، کافی نخواهد بود. اکنون بیایید نگاهی بیندازیم به امکانات این پارک آبی منحصر به فرد.

انواع رایدها در پارک اوشن جزیره کیش

انواع رایدها

این پارک آبی بزرگ دارای 13 راید متفاوت است که هر کدام ویژگی خاص خودشان را دارند، بعضی ترسناک و هیجان‌انگیز هستند و برای کسانی که روحیه‌ی ماجراجویی دارند مناسب‌ است. بعضی دیگر از رایدها، آرام و آهسته هستند و برای کسانی که به آرامش و ریلکس کردن نیاز دارند، گزینه‌ی بهتری خواهند بود.

انواع رایدها در پارک اوشن کیش

به علاوه، هم راید مخصوص بزرگسالان وجود دارد، هم راید مخصوص کودکان (بالای 13 سال). از محبوب‌ترین رایدهای پارک آبی اوشن می‌توان این موارد را نام برد: راید بِرکو، راید موجاب، راید پیچالوپ، راید آناکوندا، راید دینگِل، راید مارپیچ، راید چالاب، راید گرداب و راید راشین ریور.

انواع رایدها در پارک اوشن کیش

استخرهای مختلف

این مجموعه دارای چهار استخر متفاوت هم هست: استخر آبان برای بزرگسالان، استخر آبتین برای نوجوانان، جکوزی رابو و جکوزی دینگو که بیشتر از کاربرد تفریحی، کاربرد درمانی دارد.

 

فروشگاه‌ها

مجموعه‌ی پارک آبی، برای رفاه هر چه بیشتر مسافران، دو فروشگاه بزرگ و مجهز را هم در نظر گرفته که در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد و هر آنچه که برای یک روز مفرح در یک پارک آبی به آن نیاز دارید، پیدا خواهد شد. اولین فروشگاه، با نام «فروشگاه جزیره» در داخل محوطه‌ی پارک آبی اوشن قرار دارد و فروشگاه دوم با نام «فروشگاه اوشن» درست در ورودی پارک در نظر گرفته شده است. به علاوه در فروشگاه دوم، انواع و اقسام لوازم و صنایع دستی بومی کیش را هم می‌توانید پیدا کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پاراسل و شاتل کیش؛ معرفی دو تفریح محبوب کیش

 

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها

گذشته از امکانات تفریحی، اگر در میان خاطره‌سازی‌هایتان گرسنه شدید و دلتان بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را خواست، اصلا لازم نیست بد به دلتان راه دهید، چون که در دل پارک آبی اوشن، بهترین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها گنجانده شده است.

رستوران «زامبو زیمبو» که بهترین ساندویچ‌های سرد و گرم را به مسافران ارائه می‌کند، کیوسک «نوشاک» و کیوسک «فروتیلا» که انواع و اقسام آب‌میوه‌های طبیعی و اسموتی و میوه‌های خوش‌طعم و رنگارنگ را برایتان به ارمغان می‌آورند، و البته فست فود «چیکو» و کافی‌شاپ «کافیسا»، همه و همه برای اینکه خاطره‌ی این پارک آبی را در ذهن شما تا همیشه زنده نگه دارند، دست به دست هم داده‌اند.

خرید بلیط و ساعات کاری پارک

برنامه هفتگی پارک اوشن را می توانید در تصویر ببینید.

دسترسی به پارک آبی اوشن از هر جای کیش ممکن است، به علاوه، این پارک در نقاط مختلف جزیره، ایستگاه ترانسفر در نظر گرفته و شما را به صورت رایگان، به این مجموعه خواهد رساند. به علاوه، برای پرداخت هزینه‌ها در داخل پارک، یک مچ‌بند مغناطیسی به شما داده خواهد شد، شما قبل از ورود مچ‌بند را شارژ کرده و هر چه که لازم باشد، هزینه‌ی آن را به کمک همین مچ‌بند پرداخت خواهید کرد.برای خرید بلیط پارک آبی اوشن هم می‌توانید آن را هم از وبسایت رسمی پارک، به صورت آنی خریداری کرده و یا از قبل (به مدت دوهفته) رزرو کنید.

برنامه هفتگی پارک اوشن کیش

کلام پایانی در باب پارک آبی اوشن

یکی از بهترین تفریحات آبی کیش که هرساله هزاران گردشگر را به طرف خود می‌کشاند، پارک آبی اوشن است. این پارک که در سال 95 تاسیس شد، یکی از بزرگترین و بهترین پارک‌های آبی ایران، و چه بسا خاورمیانه است. به علاوه، این پارک، اولین تم پارک آبی ایران هم به حساب می‌آید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دوربین دوچشمی (شکاری) را چگونه تنظیم کنیم؟

هر نوع امکانات رفاهی و تفریحی که فکرش را کنید در این پارک وجود دارد همگی در کنار هم دست به دست هم داده‌اند تا بهترین خاطرات ممکن را برای شما بسازند. اگر به دنبال شور و هیجان هستید، یا اینکه دوست دارید یک روز آرام را به ریلکس کردن و آفتاب گرفتن بگذرانید، این پارک آبی پاسخگوی شما خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین پارک های کیش

t معرفی پارک آبی اوشن کیش
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *