۱۳ کتاب پرفروش‌ و بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان

t 13 کتاب پرفروش‌ و بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان
t 13 کتاب پرفروش‌ و بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان

در این مقاله ده کتاب از بهترین کتابهای انگیزشی دنیا به شما معرفی می‌شود. تلاش کردیم تا بخشی از محتوای کتاب را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید و یا مطالعه‌ی آن‌ها داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین کتاب های داستان کوتاه

معرفی پر فروش‌ترین و بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان

همه‌ی ما خوب می‌دانیم که بهتر است نوجوان را در این سن به خواندن کتاب تشویق کنیم. چه بهتر که این کتاب جزء بهترین کتابهای انگیزشی نیز باشد تا آن‌ها را نسبت به زندگی و فعالیت‌های روزمره‌شان امیدوار کند. به نوجوانان راه و رسم موفقیت را یاد دهد. در این مقاله سعی داریم تا بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان را به شما معرفی کنیم.

این ۱۰ کتاب جزو پر فروش‌ترین و بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان هستند:

کتاب راهبی که فراری اش را فروخت

کتاب راهبی که فراری اش را فروخت

کتاب «راهبی که فراری‌اش را فروخت»، نوشته‌ی رابین اس. شارما و ترجمه‌ی فرنوش کرمی، به شکل یک مکالمه دوستانه طراحی شده است و ارزشمندترین درس‌های معنوی و زندگی را به خوانندگان ارائه می‌دهد. داستان جولیان منتل، وکیل معروفی که پشت موفقیت مالی خود حقایق عمیق زندگی را کشف می‌کند، در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته و به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده است.

پیام ساده اما قدرتمند این کتاب، الهام بخش و پر از امید، موفقیت و الهیات است. این اثر به عنوان یک راهنمای عملی برای رسیدن به خوشبختی، سرزندگی، شادی و آرامش درونی شناخته می‌شود، که در پایان زندگی، افتخار زندگی را به افراد هدیه می‌دهد.

خرید کتاب راهبی که فراری اش را فروخت از دیجی کالا

کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

کتاب “چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد” نوشتهٔ اسپنسر جانسون و کن بلانچارد، که به نام‌های مختلفی همچون “چه کسی پنیر مرا دزدید” نیز معروف است، داستانی است که در سال 1998 به چاپ رسیده است و از بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان می‌باشد. این داستان با زبانی زیبا و دلنشین، ما را به آموزه‌هایی دربارهٔ تغییر در زندگی و ایجاد تنوع هدایت می‌کند.

در داستان، چهار شخصیت خیالی به نام‌های “اسنیف” و “اسکوری” که موش‌ها هستند، و “هم” و “هاو” که آدم‌کوچولوها، ترسیم شده‌اند. این شخصیت‌ها به عنوان نمایانگرهایی از انسان‌ها بی‌توجه به سن، نژاد و ملیت، برای نشان دادن قسمت‌های ساده و پیچیدهٔ درون ما به کار رفته‌اند.

این کتاب که از بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان است، توسط نشر تیموری منتشر و توسط هافکو به فروش می‌رسد. مشخصات این کتاب از بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان به شرح زیر است:

  • نویسنده: اسپنسر جانسون
  • مترجم: نغمه علی قلی
  • ناشر: تیموری
  • شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۶۶۲۹-۳۴-۶
  • موضوع: روانشناسی

خرید کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ از دیجی کالا

کتاب تختت را مرتب کن

کتاب تختت را مرتب کن

“اگر می‌خواهید بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان را بخوانید و دنیا را تغییر دهید، از مرتب کردن تخت‌تان شروع کنید.” در ماه مه سال ۲۰۱۴ میلادی، دریاسالار ویلیام مک‌ریون در آخرین روز کلاس خود، در آکادمی تگزاس در آستین سخنرانی کرد. او با الهام از شعار دانشگاه “آنچه که در اینجا شروع می‌شود، جهان را تغییر می‌دهد”، ده‌ها اصلی را که در دوره‌های آموزش دریانوردی آموخته بود، با دیگران به اشتراک گذاشت.

اصولی که به او کمک کرده بود تا بر چالش‌هایش، نه تنها در نیروی دریایی بلکه در زندگی شخصی‌اش نیز غلبه کند. او در این سخنرانی توضیح داد که چگونه هر کسی می‌تواند از این اصول اساسی برای تغییر و بهبود خود و جهان اطرافش استفاده کند. این سخنرانی اصلی دریاسالار مک‌ریون با بیش از ۱۰ میلیون بازدید به صورت ویروسی در دنیای اینترنت پخش شد.

حالا با چند نمونه از مشخصات این نوع از بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان را آشنا شوید:

  • نویسنده: دریاسالار ویلیام اچ. مک ریون
  • مترجم: صدف حکیمی زاده
  • ناشر: نشر آموخته
  • شابک: ۹۷۸۶۰۰۸۲۳۷۶۳۱
  • موضوع: روانشناسی و تربیت – ارتباط – ذهن و روح
  • قطع: رقعی
  • نوع جلد: شومیز
  • تعداد جلد: ۱
  • تعداد صفحه: ۸۸
  • وزن: ۱۲۰ گرم

خرید کتاب تختت را مرتب کن از دیجی کالا

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مدل هایی کیوت و جذاب از لوازم تحریر یونیکورن

کتاب باشگاه 5 صبحی ها

کتاب باشگاه 5 صبحی ها

تمامی ما به اغلب جمله “سحرخیز باش تا کامروا باشی” گوش داده‌ایم، اما خیلی وقت‌ها آن را به جدی گرفته نکرده‌ایم. اما در این بهترین کتابهای انگیزشی “باشگاه پنج صبحی‌ها”، رابین شارما سحرخیزی را به‌عنوان یک مهارت مهم در زندگی معرفی کرده و باور دارد که این عادت می‌تواند به طور جدی زندگی افراد را تغییر دهد. این کتاب به شکل داستان و در 17 فصل نوشته شده است.

شارما از طریق مکالمات این بهترین کتابهای انگیزشی، ذهن خواننده را به سمت ایجاد عادت سحرخیزی هدایت می‌کند و با ایده‌ای که سازندگان دنیا از اولین ساعات صبح بیشترین بهره را می‌برند، موافق است. این اثر از زمان انتشار تاکنون به استقبال گسترده‌ای برخورده و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. رضا اسکندری آذر این بهترین کتابهای انگیزشی را به فارسی ترجمه و نشر نون آن را در بازار منتشر کرده است. برخی از مشخصات این نوع از بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان به شرح زیر است:

  • نویسنده: رابین شارما
  • مترجم: رضا اسکندری آذر
  • ناشر: نون
  • شابک: ۹۷۸۶۲۲۶۶۵۲۱۷۹
  • موضوع: خودسازی
  • رده‌بندی کتاب: انگیزش و موفقیت (فلسفه و روان‌شناسی)
  • زبان نوشتار: فارسی
  • قطع: رقعی
  • نوع جلد: شومیز
  • چاپ شده در: ایران
  • تعداد جلد: ۱
  • تعداد صفحه: ۳۵۲
  • وزن: ۳۱۰ گرم

خرید کتاب باشگاه 5 صبحی ها از دیجی کالا

کتاب کیمیاگر

بهترین کتابهای انگیزشی کیمیاگر

همه‌ی ما حتما نام کیمیاگر را شنیده‌ایم. کیمیاگر اثر نویسنده‌ی نام‌آشنای برزیلی، پائولوکوئلیوست. این کتاب که در بیش از 150 کشور دنیا انتشار و به بیش از 52 زبان ترجمه شده است، ایده اصلی‌اش از یکی از داستان‌های هزار و یک شب و داستانی کوتاه به نام دو رویابین از خورخه لوئیس بورخس، گرفته شده است.

پائولو کوئیلیو در جوانی به تهران سفر کرده و در محضر عارفی ایرانی با اندیشه‌های مولوی آشنا شده است. کتاب کیمیاگر داستانی‌ست جذاب از روح بی‌قراری که در جست‌و‌جوی سلوک و رسیدن است.

با سبکی مشابه به داستان‌های شرقی روایت‌گر قصه پسر جوانی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را رها و به شمال آفریقا می‌رود تا در نزدیکی اهرام مصر گنجی مدفون شده را پیدا کند. او در مسیرش، با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند و یک کیمیاگر آشنا شده و نیز عاشق فاطمه، دختر صحرا می‌شود.

کوئیلو در این کتاب که از بهترین کتابهای انگیزشی است، با اتکا به‌ نقد از زندگی روزمره، همه‌چیز را با تخیل شروع می‌کند اما در آخر آنچه برای خواننده روشن است تحقق رویا و آرزویی است که محال پنداشته شده بود. سانتیاگو نمادی از تمامی انسان‌هایی است که می‌خواهند برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند، هرچند دیگران آن را حتی با قوه تخیل خود محال بدانند.

خرید کتاب کیمیاگر از دیجی کالا

کتاب توپت را پرتاب کن

کتاب انگیزشی نوجوانان

یکی از بهترین کتابهای انگیزشی که می توان به نوجوانان معرفی کرد همین کتاب است. این کتاب نشان می‌‌دهد که چطور میدان ورزش، میدان تربیت می‌‌شود و چگونه می‌‌توان با ورزش، با ارزش، زندگی کرد و با کدام شیوه‌‌ها می‌توان درون‌ داشت‌‌های خود را به سمت و سوی بهترین‌‌ها سوق داد و آن‌ها را رقم زد. درست همان‌گونه که ورزش می‌‌تواند به عنوان یک استعاره برای زندگی مورد استفاده قرار گیرد؛ کتاب «توپت را پرتاب کن» نیز می‌‌تواند استعاره‌ای از «پیگیری و دنبال‌ کردن خواسته‌‌ها و آرزوهای زندگی» باشد.

خرید کتاب توپت را پرتاب کن از دیجی کالا

کتاب خودت باش دختر

کتاب خودت باش

ریچل هالیس در بهترین کتابهای انگیزشی خودت باش دختر،  به ما می‌گوید که باید از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌مان گفته می‌شود دست برداریم تا تبدیل به همان کسی شویم که واقعاً هستیم. این کتاب که از بهترین کتابهای انگیزشی آمازون و نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۸ است، می‌تواند زندگی زنان و دختران را تغییر دهد.

خرید کتاب خودت باش دختر از دیجی کالا

کتاب هفت عادت نوجوانان موفق

7عادت نوجوان موفق

اگر در سن نوجوانی قرار دارید حتما متوجه تغییرات رفتاری خود شده‌اید، احتمالا چالش‌های زیادی دارید و احساس می‌کنید اصلا خود را نمی‌شناسید. باید بدانید که نوجوانان در این دوران به تدریج مستقل می‌شوند و از نظر جسمانی و روانی تغییراتی می‌کنند و با چالش‌های گوناگونی از جمله هویت یابی مواجه می‌شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی رشته ورزشی بولینگ

کتاب هفت عادت نوجوانان موفق از بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان است. این کتاب اثر شون کاوی، از آن دسته کتاب‌هایی است که می‌توانید به وسیله‌ی آن، خود را در مسیر موفقیت و پیشرفت قرار دهید. همان‌طور که از نام کتاب پیداست این بهترین کتابهای انگیزشی درباره‌ی ایجاد عادت‌هاست، در واقع به شما می‌گوید انسان با داشتن عادت‌های درست می‌تواند به موفقیت برسد.

خرید کتاب هفت عادت نوجوانان موفق از دیجی کالا

کتاب ۱۳

کتاب سیزده

سیزده یک کتاب نیست. یک داستان نیست. بلکه یک سفر است که هرکس می‌تواند به شیوه‌ی خودش آن را به پایان برساند. همه‌ی ما به دنبال پیشرفت در زندگی و رسیدن به اهداف مهم خودمان هستیم. خیلی از ما هدف گذاری‌هایمان را انجام می‌دهیم و به سمت‌شان حرکت می‌کنیم. اما برنامه ریزی برای هدف و به سمت آن رفتن، به تنهایی کافی نیست. زندگی درست مثل یک سفر است که اتفاقات غیرمنتظره‌ی زیادی در این مسیر برایمان اتفاق می‌افتد و ما نیازمند ابزاری بیشتر از برنامه‌ریزی و هدف گذاری و حرکت به سمت اهداف هستیم.

علی، شخصیت اصلی داستان کتاب سیزده ، پسری است که هر زمان با مشکلات و سختی‌ها مواجه می‌شود، به جای حل کردن مشکلات شروع به غر زدن می‌کند و زمین و زمان را مقصر می‌داند؛ اما هیچ وقت به فکر راه حل مشکلاتش نیست. اما این بار اتفاقی برایش می‌افتد و فردی سر راهش قرار می‌گیرد و به او یاد میدهد که چگونه با رعایت کردن قواعدی، با مشکلاتش روبه رو شود.

خرید کتاب ۱۳ از دیجی کالا

کتاب اثر مرکب

اثر مرکب

همه‌ی ما می‌دانیم که رسیدن به موفقیت امری ناگهانی نیست . عوامل متعددی یک فرد عادی را تبدیل به یک انسان موفق می‌کند.ما در طول روز شاهد تبلیغات وسوسه‌انگیزی هستیم که ادعا می‌کنند با تلاش کم و هزینه‌ی ناچیز می‌توانید جوان‌تر، پولدارتر، لاغرتر و… شوید. اما هیچ موفقیتی بدون تلاش و هیچ تلاشی بدون داشتن برنامه‌ای منسجم به نتیجه نخواهد رسید. در واقع ما ناگهانی ثروتمند نمی‌شویم، اما می‌توانیم راهکارهایی جهت ثروتمند شدن بیاموزیم و آن‌ها را به طور مداوم و دقیق جهت افزایش درآمد خود به کار ببریم.

این بهترین کتابهای انگیزشی شما را از این سردرگمی رها و ذهن‌تان را بر روی اصول اساسی موفقیت متمرکز می‌کند. نویسنده به شما یادآوری می‌کند که برای رسیدن به دستاورد‌های بزرگ، لازم نیست اطلاعات جدیدی کسب کنید، بلکه باید برنامه‌ای مدون و سازمان یافته‌ای داشته باشید تا در رسیدن به اهداف‌تان شما را یاری کند. دارن هاردی با بیان 6 اصل تکنیکال و ثمربخش، مسیر پرپیچ و خم موفقیت را برایتان هموار می‌کند.اثر مرکب یکی از بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان است.

خرید کتاب اثر مرکب از دیجی کالا

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب انگیزشی

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید،یکی از بهترین کتابهای انگیزشی است. کتاب اثری سازنده از ناپلئون هیل، راهنمای ضروری برای پیوستن به صف موفق‌ترین افراد دنیاست. امروزه رازهای به‌ دست آوردن ثروت در این کتاب به اندازه‌ی همان موقع نیرومندند و می‌توانند زندگی را برای همیشه تغییر دهند.

او فقط فرمول سیزده مرحله‌ای ساده‌ای تهیه کرد تا به شما کمک کند که اهداف خویش را مشخص کنید، راز موفقیت حقیقی و دیرپا را کشف کنید، هر آنچه در زندگی می‌خواهید را به‌ دست بیاورید و به صف افراد فوق‌العاده موفق بپیوندید.از آن رو آماده باشید تا هنگامی که به‌ طور جدی فرامین ناپلئون هیل را دنبال می‌کنید، تغییرات اساسی در شیوه‌ی زندگی خود ایجاد کنید.

خرید کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از دیجی کالا

معرفی کتاب شدن

شدن نوشته اوباما

کتاب شدن اثر میشل اوباما، در نخستین ماه انتشارش رکورد فروش را شکست. این کتاب که عنوان بهترین کتابهای انگیزشی سال آمریکا را نصیب خود کرد، زندگی شخصی همسر اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا را قبل و بعد از ورود به کاخ سفید روایت می‌کند.

بخش اول این کتاب در هشت فصل به روایت دوران کودکی تا دانشگاه میشل اوباما می‌پردازد. از شروع زندگی سخت تا رسیدن به هاروارد، روابط خانوادگی خانواده‌اش و تاثیری که این روابط در تمام دوران زندگی‌اش گذاشته است. او معتقد است حمایت والدینش پشتوانه‌ای برای او بوده که اکثر هم‌نژادانش از آن محروم‌اند و همین موضوع سبب شده تا با مواجهه با چالش‌های زندگی بتواند روی پای خودش بایستد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش کامپیوتر اما با نقاشی کشیدن روی تخته سیاه

بخش دوم در ده فصل آشنایی، ازدواج و سال‌های اولیه زندگی میشل و همسرش باراک اوباما را مورد بررسی قرار می‌دهد. میشل اوباما پس از اینکه از رشته حقوق دانشگاه پرینستون و بعد از آن هم از هاروارد فارغ‌التحصیل می‌شود در معتبرترین شرکت حقوقی شیکاگو با حقوقی بالا استخدام می‌شود؛ که بسیار فراتر از انتظار خانواده‌اش بود.

این کتاب که از بهترین کتابهای انگیزشی است، به تمام کسانی که به دیدن احتمالات گوناگون سیر زندگی علاقه دارند توصیه می‌شود. اگرچه نمی‌توان آن را با عنوان پشت صحنه سیاست معرفی کرد اما بدون شک، تصویری از سبکی زندگی است که کمتر از آن دیده یا شنیده‌اید.

خرید کتاب شدن از دیجی کالا

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

در جستجوی معنا

ویکتور فرانکل دربهترین کتابهای انگیزشی خود یعنی در جستجوی معنا ماجرای دوره‌ای سخت از زندگی‌اش را روایت می‌کند. او هدفش تنها بازگو کردن خاطرات و یا بیان رنج‌های تحمیلی نبوده است، بلکه بیشتر به جهت تحلیل و بررسی مسائل مربوط به روح افرادی است که تجربه‌ی این سختی را داشته‌اند. نتایج این تحلیل‌ها موجب دستیابی او به دانش لوگوتراپی یا همان معنادرمانی شده است..

دکتر ویکتور فرانکل باور دارد چیزی که موجب نا امیدی و یاس در انسان می‌شود، در واقع نتیجه شکست انسان برای یافتن معنا و هدفی برای زندگی و گاهی اوقات نداشتن احساس مسئولیت در زندگی است. او در اردوگاه‌های کار اجباری در میان تمام رنج‌هایی که به همراه دیگران کشیده است، برای خود معنایی برای زندگی پیدا کرد. این شروع کشف دانش معنادرمانی بود؛ او با وجود تمام تحقیرها‌، توانست ارزش‌های انسانی خود را حفظ کند. در نتیجه موجودیت خود را به عنوان یک انسان، با ارزش‌تر از آن بیابد که اجازه دهد به شکلی بی هوده در اردوگاه از دست دهد.

اگر به دنبال چرایی زندگی‌تان هستید، دکتر ویکتور فرانکل در این اثر به شما کمک می‌کند تا آن را پیدا کنید. معنادرمانی برای تمامی انسان‌هایی که در دام روزمرگی افتاده‌اند و نمی‌دانند هدفشان از زنده بودن چیست و برای چه‌چیزی باید تلاش کنند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

خرید کتاب انسان در جستجوی معنا از دیجی کالا

از ذهنت خارج شو و زندگی کن

کتابهای انگیزشی

این کتاب که از بهترین کتابهای انگیزشی است با هدف هدایت و مربیگری هیجانی نوجوانان و برای کمک به آن‌ها در مدیریت ذهن و احساساتشان تدوین شده است .کتاب  نوجوانان را گام به گام به دخمه‌های تاریک ذهن می‌برد و با نور افکندن بر تمام زوایای قدرتمند آن، راه کنار آمدن با آن‌ها را آموزش می‌دهد.

هیجانات گاهی دردناک هستند. گاهی با آزمون و خطا به راحتی راهکارهایی را می‌آموزیم که باعث می‌شوند آن درد برای مدتی از ما دور شود. اگر از اظهار نظر و صحبت در کلاس بترسیم می‌توانیم به کلاس دیگری برویم یا خود را به مریضی بزنیم، سکوت کنیم یا تظاهر کنیم که اصلا به آن موضوع علاقه نداریم. استفاده از هر یک از این روش‌ها موجب می‌شود که ترس برای مدتی از بین برود؛ اما از بد حادثه، به افزایش قدرت نیروی ترس در ما منجر می‌شود.

اگر نوجوان هستید، این کتاب که از بهترین کتابهای انگیزشی است شما را به بررسی ارزش‌هایتان تشویق می‌کند و چگونگی استفاده از آن‌ها را به شما آموزش می‌دهد.

خرید کتاب از ذهنت خارج شو و زندگی کن از دیجی کالا

پیشنهاد مطالعه: بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به شما بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان را معرفی کنیم. امیدواریم که این کتاب‌های انگیزشی توانسته باشند نکات مهمی را به زندگی شما ببخشند و راهنمای مناسبی برای شما و رسیدن به اهداف تان باشد.

 

نوشته : سمانه سیاهوشی

t 13 کتاب پرفروش‌ و بهترین کتابهای انگیزشی برای نوجوانان
5/5 - (1 امتیاز)