سال جدید و عادت های جدید برای نوجوان ها

سال جدید و عادت های جدید برای نوجوان ها
t سال جدید و عادت های جدید برای نوجوان ها

آیا در سال جدید نوجوان ها می توانند عادت های جدیدی پیدا کنند؟ با ما باشید تا ایده های تازه ای را با هم بررسی کنیم.

سال جدید و عادت های جدید برای نوجوان ها

در سال جدید هر روز صبح نگاه دقیقی به اطراف بیندازید و چیزی برای لبخند زدن پیدا کنید.یک حمام گرم، تماشای باران، صدای باد، دیدن خورشید صبح گاه، خوردن یک چای یا قهوه، دیدن سلامتی خود و خانواده و تشکر از خالق هستی و هزاران هزار چیز دیگر که به دلیل عادت، همه‌ زیبایی‌ها و خوبی‌هایشان را از یاد برده ایم می‌توانند لبخند را به لب ما بیاورند.

در طول روز ساعت یا دقایقی را به خودتان اختصاص دهید.کمی وقت، فقط و فقط برای خودتان اختصاص دهید. مثلا یک فصل از کتاب مورد علاقه‌تان را به پایان برسانید، فیلم مورد علاقه‌تان را ببینید، به موسیقی دلخواهتان گوش دهید، حتی چند دقیقه!

بر روی برگه های کوچک، چیزهایی را برای شکرگزاری بنویسید

عادت های جدید برای نوجوان ها

 در سال جدید می توانید بر روی هر کاغذی یک مورد بنویسید و هر یک را داخل جعبه ای مخصوص، حتی با تزئینات ویژه بیندازید. موارد بسیاری برای شکرگزاری و قدردانی وجود دارد که باز هم به واسطه عادت کردن به آن‌ها ارزش واقعی‌شان را از یاد برده ایم. به واسطه‌ سلامت بودن تک تک اجزای بدنتان، به خاطر رشته‌ تحصیلی، شغل، خانواده، ارتباطات، محیط زندگی‌تان قدردان و شکرگزار خداوند باشید.هر روز یکی از کاغذها را بیرون بیاورید و در طول روز آن را به یاد داشته باشید. شما می توانید دائما به این جعبه ها مواردی را بیافزایید. فقط کافی است کمی تامل کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کلوچه در اجاق اردویی

ای کاش ها را رها کنید

درسال جدید ای کاش ها و نگرانی هایی از سر خرده گیری هستند که در پس ذهن باقی می مانند و خلق را پایین می آورند کنار بگذارید. برای مثال اگر یکی از دوستانتان نمرات بهتری در ترم گذشته گرفته است، به جای آن که بگویید ای کاش من این نمره ها را می گرفتم، از خود بپرسید آیا تلاش من در طول این ترم به اندازه‌ کافی بود؟ آیا درک عمیقی از دروس داشته‌ام؟

اگر پاسخ شما مثبت است، احتمالا محدودیت های فردی و بیرونی مانع شما بوده‌اند که قابل بررسی هستند و اگر به اندازه‌ کافی تلاش نکرده‌اید و پاسخ شما منفی است، به دنبال ضعف های احتمالی عملکرد خود باشید تا در ترم بعد نتیجه‌ بهتری به دست آوردید.

برای هر روز خود یک هدف کوچک در نظر بگیرید و حتما آن را انجام دهید

عادت های جدید برای نوجوان ها

در سال جدید در کنار هدف های بلند مدت و جدی خود، روزانه یک هدف کوچک نیز برای خود تعیین کنید. این کار کمک خوبی به عزت نفس شما می کند. کار کوچکی را مشخص کنید و حتما آن را انجام دهید. برای مثال یک تلفن به تعویق افتاده، پاسخ به یک پیامک، ۱۵ دقیقه ورزش و …

به معنویت بپردازید

هر روز دقایقی را به گفتگو با خداوند اختصاص دهید، برای آمرزش و آرامش عزیزانی که در سال گذشته از دست داده اید، دعا کنید، کار خوبی برای یک فرد نیازمند انجام دهید و با تحکیم ایمان خود امنیت روانی خود را افزایش دهید.

t سال جدید و عادت های جدید برای نوجوان ها
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *