شرکت های بزرگ تجاری و نقش آن ها در آلودگی جهان

آلودگی محیط زیست
t شرکت های بزرگ تجاری و نقش آن ها در آلودگی جهان

هنرمندی از اهالی لهستان سعی کرده است تا با نشان دادن نقش شرکت‌های بزرگ جهان در تولید پلاستیک به همه مردم یادآوری نماید که پلاستیک‌ها چگونه در حال نابودی زمین و موجودات زنده هستند. این شرکت‌ها روزانه حجم وسیعی از پلاستیک‌های یک بار مصرف را تولید و روانه‌ی بازار می‌کنند که به راحتی می‌توان متوجه شد که بازیافت زباله‌ها نمی‌تواند حتی بخش کوچکی از این پلاستیک‌ها را از طبیعت جمع کند. شاید این شرکت‌ها باید نگرشی جدید به تولیدات خود و استفاده از پلاستیک داشته باشند تا بتوان جلو نابودی طبیعت و آلودگی محیط زیست را گرفت.

 

نباید فرموش کنیم که پلاستیک‌ها از موادی که سوخت فسیلی هستند، تولید می‌شوند. سوخت فسیلی نیز منبع مهم راه‌اندازی شرکت‌های بزرگ دنیاست. این بحران جز با همکاری این شرکت‌ها و توقف تولید پلاستیک‌های یک بار مصرف حل نخواهد شد.

 

به اعتقاد کارشناسان، اکنون بخش عظیمی از منابع تجدیدناپذیر استفاده شده است و با افزایش جمعیت انسان‌ها، کره‌ی زمین در آینده با وضعیت بحرانی مواجه خواهد شد.

گازهای گلخانه‌ای و تاثیر آن بر گرم شدن زمین

سال‌ها تحقیق و پژوهش به انسان‌ها این امکان را داده است که درک روشنی از تغییرات آب وهوایی جهان داشته باشند. و این پژوهش‌ها روشن می‌کنند که تولید بعضی از گازها مانند دی‌اکسید کربن به وضعیت گلخانه‌ای جو کمک می‌کند و باعث گرم شدن زمین و اثرات منفی بر آب و هوای این کره خواهد شد. استفاده‌ی بیش‌تر از سوخت فسیلی یعنی تولید بیش‌تر دی‌اکسید کربن و در نتیجه گرم‌تر شدن زمین که نتیجه‌ای جز یک فاجعه‌ی بزرگ نخواهد داشت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کلکسیونی از اتومبیل های قدیمی اما .....

 

اثرات مخرب تغییر اقلیم به روشنی معلوم است. تغییراتی که هم‌اکنون طبیعت، حیات وحش و انسان‌ها از آن آسیب زیادی دیده‌اند. اکنون شاید بهترین زمان انقلاب برای تغییر منابع انرژی باشد تا بتوانیم نسل‌های آینده را از مشکلات بیش‌تر نجات ببخشیم.

 

سوخت‌های فسیلی مانند نفت خام، ذغال سنگ و گاز طبیعی بیش‌تر تاثیر در تولید گازهای مخرب و ایجاد اثر گلخانه‌ای در جو زمین را دارند. علاوه بر این سوخت‌ها عامل بزرگ آلوده کننده‌ی آب‌ها و خاک هستند و نشت نفت سالیانه بخش زیادی از دریاها و خشکی‌ها را به حدی آلوده می‌کند که بسیاری از حیات وحش را به نابودی می‌کشاند.

 

تا دولت‌های بزرگ جهان و شرکت‌های تجاری همکاری گسترده‌ای برای جلوگیری از آلودگی دنیا نداشته باشند، شاید جلوگیری از این فاجعه‌ی جهانی کاری سخت باشد.

 

t شرکت های بزرگ تجاری و نقش آن ها در آلودگی جهان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *