۱۰ کشور برتر برای تماشای لاک پشت های تخم گذار

10 کشور برتر برای تماشای لاک پشت های تخم گذار
t 10 کشور برتر برای تماشای لاک پشت های تخم گذار

10 کشور برتر برای تماشای لاک پشت های تخم گذار

آرام و بی صدا در کنار ساحل و زیر آسمان پر از ستاره ایستاده اید. ناگهان یک جسم بزرگ و سیاه رنگ از آب بیرون می آید و به سمت گوشه ای از ساحل می رود. این جسم بزرگ، لاک پشتی است که به محلی در ساحل می رود تا بر روی شن خشک ،تولید مثل را انجام دهد. به راستی تماشای لاک پشت دریایی تخم گذار یک تجربه منحصر به فرد است. چیزی است که فرد همیشه آن را به خاطر می آورد.

در حالی که در گذشته، لاک پشت ها به تنهایی در سواحل تخم گذار گرمسیری اطراف دنیا زندگی می کردند، اما اکنون مجبورند بسیاری از مناطق را با انسان ها شریک باشند. و علاوه بر تهدیدات طبیعی که برای لاک پشت های تازه متولد شده وجود دارد، اما بزرگ ترین تهدید برای لاک پشت ها انسان ها هستند.

با این همه، تجربه امید بخش و جالبی است که لاک پشت ها را در محل طبیعی خود ببینید. در زیر می توانید، چند نقطه از بهترین مکان های دنیا را که می توان تخم گذاری این مخلوقات با عظمت را دید ببینید. بهترین کار این است که یک راهنمای محلی استخدام کنید یا با یک تور برنامه ریزی شده همراه شوید تا درباره آن ها بیشتر بدانید و تاثیر خود را بر این گونه های در معرض خطر کاهش دهیم.

کاستاریکا

لاک پشت دریایی (1)

ساحل کاستاریکا برای چند گونه از لاک پشت ها یک خانه برای ساحل تخم گذاری محسوب می شود. یکی از مهم ترین مکان های تخم گذاری لاک پشت سبز در معرض انقراض در نیم کره غربی در کاستاریکا یافت شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جانور تنبل یا خرس آبی چیست؟

مکزیک

لاک پشت دریایی (2)

اکثر گونه های لاک پشت جهان هر ساله به خطوط ساحلی مکزیک می روند تا تخم گذری کنند. لاک پشت های ماده دقیقا به همان محلی بر می گردند که خودشان به دنیا آمده اند تا تخم گذاری کنند. تصور می شود که به آن منطقه حساس هستند و از میدان مغناطیسی زمین برای جستجو استفاده می کنند.

پاناما

Dec 31, 2008 - Malaysia - Swimming Baby Green sea turtle, green turtle, Chelonia mydas, Pacific ocean, Borneo, Sipadan. Exact date unknown

پاناما یک مکان شگفت انگیز برای تماشای لاک پشت های تخم گذار بین ماه های آگوست و نوامبر است. در این مدت، هزاران لاک پشت، به ساحل می آیند.

سریلانکا

لاک پشت دریایی (4)

بیشتر گونه های لاک پشت به طور مرتب به سواحل ماسه ای سریلانکا می روند تا تخم گذاری کنند. کل فرآیند تخم گذاری می تواند تا 3 ساعت طول بکشد. مهم است که مزاحم تخم گذاری لاک پشت ها نشویم.

کوبا

لاک پشت دریایی (5)

کوبا خانه برخی از بهترین آب های حفاظت شده در کل کاراییب است. یک لاک پشت دریایی می تواند تا 200 تخم بگذارد. لاک پشت ماده تخم ها را در ماسه دفن می کند که آن ها را تا حدود 50 روز تا قبل از تولد می پوشاند. پس از بیرون آمدن، بچه لاک پشت ها از ساحل به اقیانوس سفر می کنند.

نیکاراگوئه

10 کشور برتر برای تماشای لاک پشت های تخم گذار

سواحل نیگاراگوئه ماوای تعدادی از گونه های لاک پشت های دریایی است. پادره راموس یکی از حداقل 2 ساحل تخم گذاری اصلی برای جمعیت اقیانوس شرقی لاک پشت های دریایی محسوب می شود. در لا فلور، لاک پشت های دریایی بین ماه های ژوئیه و دسامبر، بیش از 100 هزار تخم می گذارند.

عمان

10 کشور برتر برای تماشای لاک پشت های تخم گذار

در عمان، هر ساله هزاران لاک پشت دریایی از خلیج فارس، دریای سرخ و سومالی می آیند تا سواحل تخم ریزی کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پروانه شهریار نیز به گونه های در معرض خطر انقراض می پیوندد

فلوریدا، ایالات متحده

10 کشور برتر برای تماشای لاک پشت های تخم گذار

بیشتر گونه های لاک پشت های دریایی تخم گذار در سواحل فلوریدا بسیار دیده می شوند. فلوریدا میزبان تقریبا 90 درصد لاک پشت های دریایی تخم گذار در ایالات متحده می باشد. ولی متاسفانه، بیش از 40درصد سواحل به دلیل تغییرات جوی در طبقه بندی سواحل بسیار آلوده قرار گرفته اند.

استرالیا

10 کشور برتر برای تماشای لاک پشت های تخم گذار

اکثر گونه های لاک پشت دریایی را می توان در آب های استرالیا پیدا کرد. تعدادی از مناطق تخم ریزی در منطقه هند و اقیانوسیه قرار دارد و منزلگاه تنها جمعیت تخم ریز لاک پشت پشت صاف می باشد. صخره دریایی جزیره راین بزرگ ترین جمعیت لاک پشت سبز تخم ریز در جهان را دارد. هزاران لاک پشت سبز سالانه به این محل می آیند تا تخم ریزی کنند.

مالدیو

10 کشور برتر برای تماشای لاک پشت های تخم گذار

بیشتر گونه های لاک پشت دریایی در مالدیو یافت می شوند. تمام گونه های لاک پشت های دریایی در این کشور در معرض انقراض قرار دارند و تاکید زیادی بر حفاظت آن ها صورت گرفته است.

تخم گذاری لاک پشت ها در ایران

در سواحل خلیج فارس بیشتر دو گونه لاک پشت سبز و پشت عقابی دیده می شود. سواحل جزایر هرمز، لارک، قشم، کیش، فارور و بنی فارور و مناطق کم عمق ساحلی جمعیت هایی از این دو گونه مشاهده می شود. عمده مکان های تخم ریزی آن ها در جزایر هرمز، هنگام، فارور، شیدور، لاوان و کیش گزارش شده است.

جزیره قشم یکی از بهترین مکان های تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی است که در فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت قرار دارد، این لاک پشتها با آغاز بهار به سواحل روستای شیب دراز قشم می آیند و هر کدام بین 40 تا 150 تخم می گذارند . که در یک دوره لاک پشت ها مجموعا 9 هزار تخم می گذارند . بهمن ماه سال 1390 با حمایت برنامه تسهیلات محیط زیست جهانی و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، ساحل 60 هکتاری تخم گذاری لاک پشت ها در قشم به عنوان اثر طبیعی به ثبت رسیده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جعبه پیش بینی هوا!

 

t 10 کشور برتر برای تماشای لاک پشت های تخم گذار
امتیاز به این نوشته

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/لاک-پشت-های-تخم-گذار/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *