میخواستم کارهایی که برای نوجوانا مفیده و میشه تو خونه انجام داد رو بگید

t میخواستم کارهایی که برای نوجوانا مفیده و میشه تو خونه انجام داد رو بگید

پرسش

با سلام. میخواستم کارهایی که برای نوجوانا مفیده و میشه تو خونه انجام داد رو بگید و یکم کمک کنید. حسابی حوصلم سر رفته و شرایط رفتن به کلاس رو فعلا ندارم. ممنون میشم سرگرمی هایی که میشه تو خونه انجام داد رو بگین. با تشکر از مشاوره های خوب و مفیدتون 🙂

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

از اینکه با علاقه به مطالعه سوالات و پاسخ های مربوط به دوستانت توجه میکنی تحسینت میکنم. یکی از راه های کشف کارهای جالب مربوط به نوجوان ها همین است که به علاقمندی های خودت و دیگر نوجوانان هم سن خودت توجه کنی. به این ترتیب میتوانی به لیست بلند بالایی از کارها دست پیدا کنی که شاید خیلی از آنها مورد علاقه خودت هم باشند.

برای این منظور ابتدا در یک صفحه به نوشتن و لیست کردن همه کارها که آنها را میشناسی اقدام کن مانند:

آشپزی، دوختنی، نقاشی، شعر و شاعری، ورزشهای فکری، ساختن جدول و یا حل کردن جدول، کشیدن مازهای تو در تو، تمیز کردن و مرتب کردن محیط اطراف، گلکاری و نگهداری گیاهان، نگهدای و پرورش حیوانات و …

وقتی آزادانه به هر کاری فکر کنی میتوانی راحت تر این لیست را کامل کنی، یعنی ممکن است تو اصلا در خانه شرایط نگهداری یک حیوان را نداشته باشی اما میدانی که این کار میتواند در لیست تو اضافه شود. وقتی لیست کامل شد و یا از اندازه و تعداد آنها راضی بودی، حالا مقابل آنها دو ستون بکش. در ستون اول علاقه و در ستون دوم امکان مورد نظر است. یکی یکی کارها را بخوان و فکر کن آیا به آنها علاقه داری؟ مقابل هر کار، در صورت علاقمندی علامت بزن. یادت باشد، ممکن است علت علاقه نداشتن تو این باشد که تا به حال چنین تجربه ای نداشتی بنابراین در این صورت علامت بزن تا در اولین فرصت ممکن آن را تجربه کنی.

حالا سراغ ستون دوم برو، آیا امکان انجام آن برایت وجود دارد. این امکان شامل توانایی های خودت و نیز امکان آن در خانه و دیگر شرایط است. در صورت مثبت بودن نیز در مقابل آن ها علامت بزن.

تو حالا لیستی از کارهایی داری که اگر علاقه و امکان در آن علامت خورده باشند در اولویت هستند تا تابستان زیبایی برایت بسازند.

توصیه میکنم برای کامل تر شدن لیست کارها از اطرافیانت نیز کمک بگیری و خصوصا از بزرگترها در مورد دوره نوجوانی خودشان سوال کنی. حتما به تجربه های جالبی دست پیدا میکنی.

موفق باشی

t میخواستم کارهایی که برای نوجوانا مفیده و میشه تو خونه انجام داد رو بگید
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
8 راهكار براي غلبه بر احساس نااميدي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *