راهکارهایی خلاقانه برای ساخت کاردستی تصفیه آب کلاس دوم

کاردستی تصفیه آب
t راهکارهایی خلاقانه برای ساخت کاردستی تصفیه آب کلاس دوم

کاردستی تصفیه آب به عنوان یک راهکار خلاقانه و مؤثر برای تولید آب تمیز و قابل مصرف به مسائل آبی جهانی پاسخ می‌دهد. از طراحی و اجرای سیستم‌های تصفیه آب کوچک با استفاده از منابع محلی گرفته تا تولید آب تصفیه شده از طریق روش‌های ساده و مواد دستی مصرفی، این کاردستی‌ها به افراد امکان می‌دهند تا به بهبود دسترسی به آب تمیز و ایجاد تأثیر مثبت در زمینه حفاظت از منابع آبی بپردازند.

آموزش ساخت کاردستی تصفیه آب

اگر شما هم می‌خواهید اهمیت تصفیه کردن آب و تامین آب سالم را بدانید، بهتر است که یکی از نمونه‌های کاردستی تصفیه اب را بسازید تا بیشتر با نحوه کارکرد این دستگاه حیاتی آشنا شوید.

کاردستی تصفیه آب

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی با فوم اکلیلی را هم ببینید.

 

ساخت کاردستی تصفیه آب

 

 

کاردستی تصفیه آب کلاس دوم

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی فرفره را هم ببینید.

 

ساخت دستگاه تصفیه آب کاردستی

ویدئوهایی آموزشی برای ساخت کاردستی تصفیه آب

آموزش ساخت کاردستی تصفیه آب

برای ساخت این کاردستی در منزل به ابزارهای زیر نیاز دارید:

  • بطری آب پلاستیکی 1 لیتری
  • نوارچسب
  • چاقو
  • سنگریزه
  • شن و ماسه
  • ریگ
  • پنبه

مراحل ساخت

  1. ساخت بدنه دستگاه: برای اینکه بتوانید درون بطری لایه بندی کنید باید درب آن را ببندید. ابتدا بطری را به دو نیمه برش دهید. البته قسمت بالایی بطری باید کمی کوچکتر باشد. حالا برای جلوگیری از آسیب دیدن دستتان با لبه بطری، آن را با نوار چسب بپوشانید. توجه داشته باشید که قسمت چسبناک چسب نباید با آب درون بطری تماس داشته باشد زیرا مواد موجود در آن برای سلامتی مضر است.
  2. پر کردن طبقاتی بطری: حالا پنبه را درون بطری قرار داده و روی آن را با سنگریزه و شن و ماسه پر کنید. دقت کنید که در بالای بطری باید سنگریزه‌های درشت و لایه های پایینی نرم تر باشند.
  3. تصفیه آب: حالا وقت آن است که آب گل آلود را از بالا درون بطری بریزید و می‌بینید که آب با عبور از لایه‌های تصفیه شده و در نهایت یک آب تقریبا شفاف به شما تحویل خواهد داد.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی آویز ستاره ای

با ساخت کاردستی تصفیه آب با نحوه کار اسن دستگاه‌ها آشنا خواهید شد و این یک گزینه مناسب برای یادگیری خواهد بود. حتما این کاردستی جالب را بسازید.

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی تقارن را هم ببینید.

t راهکارهایی خلاقانه برای ساخت کاردستی تصفیه آب کلاس دوم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *