راهنمای خرید کفش برای نوجوان ها برای روزمره

راهنمای خرید کفش مناسب نوجوان ها برای روزمره
t راهنمای خرید کفش برای نوجوان ها برای روزمره

در حال حاضر کفش کودک و نوجوان دارای تنوع بسیار زیادی می باشد. این مطلب برای راهنمایی شما عزیزان در جهت شناخت و انتخاب بهتر انواع کفش مناسب نوجوان ها بسیار کمک کننده است. تا انتها همراه ما باشید.

انواع جنس کفش مناسب نوجوان

کودک و نوجوان فعالیت زیادی دارند و این فعال بودن و جنب و جوش آنها باعث ایجاد تعریق پا می شود، بنابراین انتخاب و خرید کفش هایی که جریان هوا و تهویه ی مناسبی داشته باشد بسیار مهم است.

متریال کفش کودک و نوجوان باید از موادی باشد که با جریان مناسب هوا از تاول، قارچ و بوی بد پا جلوگیری کند. جنس های چرم، کرباس، مش (توری)، کراس لایت (موادی بین جنس پلاستیکی و لاستیکی) از جنس های مناسب برای کفش نوجوان است.

در این قسمت به معرفی چند مورد از آنها اشاره خواهیم داشت:

چرم

چرم از دوام و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و برای کفش انتخاب خوب و مناسبی می باشد. جنس چرم دارای جریان هوا و با فیکس شدن قالب پای کودک و نوجوان باعث جلوگیری از عرق کردن پا می شود. با وجود قیمت بالای چرم ولی انتخابی مناسب برای کودک و نوجوان می باشد.

کفش مناسب نوجوان ها

کرباس

کرباس، پارچه ای طبیعی از جنس پنبه و یا کتان است که معمولاً در قسمت رویه و بالای کفش کودک و نوجوان مورد استفاده قرار می گیرد. این جنس پارچه هم جریان هوای خوبی دارد و از عرق کردن پاها جلوگیری می کند. کفش تولید شده از کرباس سبک و قابل شستشو و همچنین مقرون به صرفه است.

مش (توری)

جنس مش بافت آزادی دارد و در کفش های ورزشی و ورزش های آبی مورد استفاده قرار می گیرد. این جنس سبک، بادوام و انعطاف پذیر بوده و سرعت خشک شدن آنها نسبت به دیگر پارچه ها سریع تر می باشد.

کراس لایت

کراس لایت ماده ای شبیه به فوم رزین (صمغ) است که در کفش ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد بعد از حرارت دیدن تغییر شکل و حالت می دهند و این خاصیت باعث می شود که بعد از استفاده فرم پا را گرفته و باعث ایجاد راحتی می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
هاست چیست؛ ۴ نوع هاست پرفروش کدامند؟

این ماده ضد میکروب بوده و از بوی بد، عفونت و قارچ پا جلوگیری می کند. بعضی از صندل و دمپایی های ساخته شده از این جنس دارای سوراخ و تهویه ی مناسب می باشد.

ویژگی های کفش نوجوان

کفش کودک و نوجوان باید دارای ویژگی هایی باشد که زمان خرید باید حتماً مورد توجه قرار بگیرد. در این قسمت به آنها اشاره خواهیم داشت:

محافظت از پا

کفش هایی که به صورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرند باید کاملاً راحت و استاندارد بوده و از ایجاد هرگونه آسیب به عضلات پا جلوگیری کند، بنابراین خرید کفش با کفی مناسب مهم می باشد.

انعطاف پذیری بالا

انعطاف پذیری بالا در کفش ورزشی بسیار مهم و ضروری است. کفش های منعطف دوام خیلی خوبی در مقابل تحرکات دارد. در صورت عدم انعطاف کافی پاها از ماهیچه های دیگر برای حرکت کردن استفاده کرده و همین باعث آسیب به ماهیچه های ساق پا می شود.

ویژگی کفش مناسب نوجوان

وزن سبک

کفش های سنگین باعث اختلال در حرکت مناسب پاها می شود. همه بخصوص کودک و نوجوان باید از کفش سبک وزن استفاده کنند تا بتواند حرکت راحت تری داشته باشند.

آج یا لژ مناسب

طراحی قسمت آج کف کفش باید به گونه ای باشد که مانع از ایجاد لغزش در کودکان شود. بهترین و مناسب ترین الگوی آج، شیار با بافت نازک در کف کفش می باشد که ایمنی کفش ها را افزایش می دهد.

تهویه

همانطور که قبلاً هم گفته شد به علت فعالیت زیاد کودک و نوجوان تهویه و جریان مناسب هوا در کفش بسیار مهم است تا از ایجاد عرق و بوی بد پا جلوگیری کند.

کفی مموری فوم

همچنین در فصل تابستان که بدلیل تعریق پاها در کفش احتمال بوی بد پا افزایش می یابد می توانید برای کفش ها از کفی مموری فوم استفاده کنید. مموری فوم با نام دیگر فوم هوشمند و یا حافظه دار طی فرآیندی از مواد پلیمر و پلی یورتان تشکیل شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
صنایع غذایی

رفع بوی بد پا با استفاده از کفی مموری

این کفی های هوشمند در تولیدات بسیاری از برندها مانند Nike و Skechers استفاده می شود.

استفاده از این کفی کفش باعث محافظت از کمر و پا، جذب فشار و ضربه، افزایش راحتی کفش، سازگاری با فرم پا، افزایش بازدهی، تسکین درد، کاهش خستگی و جلوگیری از بوی بد پا می باشد.

برند کتونی مناسب برای نوجوان ها

کفش ورزشی و کتونی مناسب نوجوان ها در مدل ها و برندهای متنوعی تولید می شوند که در این قسمت به معرفی چند مورد از مطرح ترین این برند ها اشاره خواهیم داشت:

کفش ونس

کفش ونس vans از برند های آمریکایی می باشد که فعالیت خود را در سال 1966 توسط دو برادر آغاز کرد.

این کفش در دو نوع بند دار و بدون بند از کفش های زیبا، راحت و محبوب برای تمامی سنین خصوصاً نوجوانان و جوانان می باشد. این کفش با هر استایلی هماهنگ و زیبا است.

از ویژگی های بارز کفش ونس می توان به مقاومت بالا، زیره کشسانی و اصطکاک مناسب با سطح زمین می باشد.

کفش پوما

برند پوما puma یکی از برندهای اصیل آلمانی است. این برند در تولید انواع کفش، لباس و لوازم ورزشی فعالیت دارد. بسیاری از افراد در سنین متفاوت از کفش و لوازم این برند برای فعالیت های ورزشی و استایل خود استفاده می کنند.

کفش ونس مناسب نوجوان

کفش جردن

برند جردن یک برند نمادین و معتبر جهانی است. کفش جردن در تولید کفش های ورزشی مانند بسکتبال، والیبال، پیاده روی و… فعالیت دارد و در حال حاضر هم بدلیل ظاهر زیبا، راحتی و سبکی در استایل روزانه ی بسیاری از افراد هم مورد استفاده قرار می گیرد.

کتونی جردن در دو مدل ساق دار و بدون ساق و در مدل ها و رنگبندی متنوع و زیبا در بازار موجود است.

کفش جردن دارای فناوری و ویژگی های خاص مانند کوسن و بالشتک می باشد و همین موضوع باعث نرم بودن کفش‌ و جلوگیری از آسیب ناشی از ضربه خواهد شد.

همچنین لوگوی جردن نمادی از پرش های مایکل جردن می باشد.

انواع مدل های دیگر کفش نوجوان ها

برای کودک و نوجوان فقط چند مدل کفش ولی با تنوع بالا در مدل و رنگبندی وجود دارد. کفش هایی برای این رده سنی مناسب تر است که سبک و راحت است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سؤالات درس مبانی کامپیوتر

کفش برای استفاده روزانه و فعالیت

کفش نوجوان برای استفاده ی روزانه و مدرسه باید راحت و مناسب باشد. سعی کنید برای کفش روزمره هزینه کنید و آن را با بهترین کیفیت تهیه کنید.

کفش ورزشی

بسیاری از نوجوانان برای انجام ورزش های مختلف مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، بیس بال، گلف و… فعالیت دارند و بهتر است برای هر ورزشی از کفش مربوط به همان فعالیت استفاده کنید.

صندل

صندل ها از کفش های مورد توجه و استفاده در فصل گرم تابستان است. صندل از کفش های جذاب، راحت و قابل شستشو و با طرح و رنگبندی متنوع برای تمامی سنین است.

کفش مجلسی

کفش مجلسی برای کودک و نوجوان معمولاً تهیه شده از چرم بوده و چیزی بین کتانی بند دار و کفش راحتی بدون بند است. این کفش ها هم برای بازی و فعالیت مناسب بوده اما از کفش های ورزشی کمی رسمی تر می باشد.

کفش رسمی

برای زمان های غیر از مدرسه، مراسم های خاص داشتن یک جفت کفش رسمی مورد نیاز و انتخاب خوبی است.

چکمه

چکمه و بوت ها از کفش های مورد استفاده در فصل زمستان است و باید ضدآب و گرم باشد. این بوت ها با توجه به محل زندگی و میزان دمای آنجا استفاده می شود.

جمع بندی

همانطور که بالاتر هم گفته شد کفش نوجوان باید راحت، مناسب و استاندارد باشد تا از ایجاد هرگونه آسیب برای پاها و ماهیچه ها جلوگیری کند. در این مطلب از سایت نوجوان ها سعی کردیم تا بهترین کفش و کتونی ها رو برای استفاده نوجوان های عزیز بهتون معرفی کنیم. اگر علاقه مند به خرید کفش و کتونی هستید، می توانید از فروشگاه های حضوری شهرتون یا فروشگاه های آنلاین مثل دیجی کالا، بانی مود، آفلند، دیجی استایل، باسلام و… خرید خودتون رو انجام بدین.

در آخر خوشحال میشیم که نظرتون رو برامون بنویسید.

 

این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و نشریه اینترنتی نوجوانها هیچ مسئولیتی را در این مورد نمی‌پذیرد.

t راهنمای خرید کفش برای نوجوان ها برای روزمره
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *