راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان
t راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

در شرایط فعلی پیدا کردن شغل برای نوجوانان یک دغدغه بسیار بزرگ است، به خصوص پیدا کردن شغل برای نوجوانان دختر که در این سن دوست ندارند با مد پیش بروند. پول درآوردن شرط اول برای رسیدن به خواسته‌های نوجوانان این سن است، ما امروز در این مقاله می‌خواهیم راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان  را بررسی کنیم و بگوییم یک نوجوان چطور می‌تواند برای خود یک درآمد زایی داشته باشد.

راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

شغل آنلاین برای نوجوان

شغل های بسیاری زیای وجود دارد که از طریق اینترنت و فضای مجازی یک نوجوان می‌تواند برای خود یک کسب و کار جدید ایجاد کند در ادامه با معرفی بهترین راه‌های کسب درآمد نوجوانان میتوانید یک کسب و کار جدید برای خود راه اندازی کنید اما قبل ازهرکاری باید بدانیم کسب درآمد اینترنتی چیست و چه مزیت هایی دارد.

کسب درآمد اینترنتی چیست؟

با پیشرفت اینترنت، این فرصت را برای بسیاری از افراد ایجاد شده تا کسب و کار خود را از طریق اینترنت راه‌اندازی کنند و به درآمد بالا برسند. اینترنت منبع طلاست! یعنی اگر اصول کسب درآمد اینترنتی را بدانید می‌توانید به راحتی محصولات خود را به میلیون‌ها نفر بفروشید.

کسب و کار اینترنتی سختی‌های خود را دارد و کسانی که با علاقه و دانش وارد این عرصه شده‌اند می‌توانند در این زمینه موفق باشند و به نتیجه خوبی برسند. اکنون که با مفهوم کسب و کار اینترنتی آشنا شدیم بهتر است به کسب و کاری که برای نوجوانان وجود دارد بپردازیم.

مزیت‌های کسب درآمد اینترنتی

کسب و کار‌های اینترنتی با مزیت‌های زیاد همراه است برای مثلاً هیچ گونه محدویت سنی ندارند و هر نوجوانی با هر سنی می‌تواند از طریق اینترنت درآمد زایی داشته باشد.

یکی دیگر از مزیت‌ها آزاد زمانی است، یعنی در هر ساعت از روز می‌توانید کارتان را انجام بدهید. یکی از معیار‌ها برای تشخیص بهترین شغل آنلاین برای نوجوانان همین آزادی زمانی است که می‌توانید مانند اشخاصی همچون علی سلیمانی به درآمد بسیار بالا برسید.

راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

علی سلیمانی طراح محصول 19 ساله راست چین

علی سلیمانی یکی از طراحان قالب وردپرس، مجموعه راست چین است که در سن ۱۶ سالگی توانسته با طراحی قالب نگارشاپ به درآمد میلیونی برسد اگر شما نیز به دنبال‌ایده‌های پولساز برای کسب درآمد هستید در ادامه با ما باشید.

روش‌های کسب در آمد آنلاین نوجوانان

بهترین پیشنهاد برای کسب درآمد در دوران نوجوانی کار‌های پاره وقت، کار‌های اینترنتی یا انجام اموری به صورت دورکاری است. کسب تجربه کاری در دوران نوجوانی گا‌هاً می‌تواند به انتخاب حرفه‌ی اصلی در اینده به افراد کمک کند با روش‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم می‌توانید بهترین کسب و کار را برای خود انتخاب نمایید.

1-     به تدریس زبان بپردازید

اگر سطح زبان خوبی دارید می‌توانید در آموزشگاه‌های زبان برای آموزش به خردسالان و افراد با سطح زبان پایین تدریس کنید. این کار را به صورت خصوصی نیز می‌توانید انجام دهید؛ فقط کافی است چند شاگرد پیدا کنید.

بسیاری از افراد این روز‌ها از طریق صفحات اجتماعی خود به تدریس زبان و امور آموزشی می‌پردازند و از این طریق درآمد خوبی نیز کسب می‌کنند.

2-     کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی

با فراگیر شدن اینترنت و دسترسی به گوشی های تلفن هوشمند باعث شده که شبکه اجتماعی کاربران روز افزونی پیداکند. با همه گیری کرونا و فاصله گذاری‌های اجتماعی، استفاده مردم از این رسانه های اجتماعی به طور چشمگیری افزایش یافته است. به همین دلیل این رسانه‌ها به منبع اصلی درآمد برخی از افراد تبدیل شده است. اما چطور می‌توان به کسب درآمد از سوشیال مدیا رسید؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به انواع راه های کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی بپردازیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه یک نوجوان مستقل باشیم؟

·         کسب درآمد از طریق استریم گیم

فردی که هنگام بازی ویدیویی، تصویر خود را به صورت کاملا زنده، برای دیگران به اشتراک می‌گذارد ، گیم استریمر نام دارد.بسیاری از گیم استریمرها به صورت تمام وقت خود را درگیر این کار می‌کنند و به آن به عنوان یک شغل می‌نگرند راه‌های متعددی برای درآمدزایی از طریق استریم گیم وجود دارد؛ به عنوان مثال، یکی از روش‌ها، دریافت حمایت مالی یا همان دونیت است؛ روش‌های دیگری نیز مانند فروش اشتراک، تبلیغات برای برندهای مختلف و گرفتن اسپانسر وجود دارد.

·         کسب درآمد از طریق تولید محتوا

یکی از‌ایده‌های خلاقانه پولساز این روز‌ها تولید محتوا است، البته منظور از پولساز بودن این نیست که شما را ثروت‌مند کند، یعنی می‌توان به آن به عنوان یک شغل معمولی نگاه کرد. شما با تولید پست‌های جذاب برای کاربران اینستاگرام می‌توانید به درآمد بسیار بالایی برسید.

این روش‌ها برای افراد جوان و نوجوان بسیار مناسب است که می‌توانید در منزل و به صورت دورکاری به این روش بپردازید تنها عیبی که می‌تواند داشته باشد تخصص و حرفه است که نگران این مورد نیست نباشید زیرا سایت‌های رایگان بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها این تخصص را آموزش دید.

·         کسب درآمد از طریق ادمینی شبکه های اجتماعی

کسب درآمد اینترنتی از طریق مدیریت و ادمین پیج یکی از روش‌های بسیار رایج کسب و کارهای اینترنتی است.همان طور که می‌دانید این روزها، شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌های معروف، مخصوصا اینستاگرام ، هم برای مردم و هم کسب و کارها جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند و افراد روزانه چند ساعت از وقت خود را در این شبکه‌ها می‌گذرانند؛ و بسیاری از امور روزمره خود را توسط این اپلیکیشن‌ها مدیریت می‌کنند. شما با این روش می‌توانید به صورت آنلاین درآمد کسب کنید. با مدیریت اکانت اینستاگرام یا کانال تلگرام به درآمد بسیار بالایی خواهید رسید.

راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

·         کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

از طریق همکاری در فروش میتوانید برای خود یک شغل پر درآمدی را راه اندازی کنید، همکاری در فروش مناسب افرادی است که از خود محصولی برای فروش ندارند به همین دلیل میتوانند از این روش استفاده کنند.با فروش محصولات دیگران در برنامه هایی مانند اینستاگرام میتوانید درآمد خوبی داشته باشید میزان درآمد این روش بسته به خلاقیت شما دارد که بتوانید چقدر محصولات دیگران را تبلیغ کنید.

3-     درآمد زایی از طریق وردرپس

آیا تاکنون به کسب درآمد از وردپرس فکر کرده‌اید؟ اگر می‌خواهید کسب و کار خود را با هزینه‌ای نسبتاً پایین شروع کنید، وردپرس بهترین گزینه برای شماست. امروزه روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از وردپرس وجود دارد و شما می‌توانید در بستر این پلتفرم رایگان، برای خود درآمد نامحدود دلاری داشته باشید.

کاربران زیادی هستند که از این طریق به کسب درآمد پرداخته‌اند، اگر جز افرادی هستید که نمی‌دانید وردپرس چیست باید بگوییم، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که می‌توانید از طریق آن به طراحی سایت و وبلاگ بپردازید.

مجموعه‌های زیادی وجود دارد که به آموزش وردپرس پرداخته‌اند که می‌توانید به صورت کاملاً رایگان وردپرس را فرا گرفته و از آن به درآمد زایی بپردازید.

راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

4-     کسب درآمد از طریق طراحی سایت

امروزه بسیاری از شرکت‌ها یک سایت طراحی کرده اند، که از طریق آن فروش محصولات خود را دنبال کنند، با رشد روز افزون اینترنت اکثر کار‌ها اینترنتی شده‌ به طوری که به زودی شاهد این خواهیم بود که کسب و کار‌های سنتی نیز به سمت اینترنت روی بیاورند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
روابط دوستانه با خواهر و برادر، چطور و چگونه؟

اگر تخصص کافی برای طراحی سایت را دارید می‌توانید از تخصص خود استفاده کنید و به درآمد زایی بپردازید، به این صورت که برای هر شخص یک سایت طراحی کرده و هزینه‌ای دریافت کنید به یاد داشته باشید هزینه‌ی طراحی با توجه قابلیت‌هایی که در سایت به کار برده می‌شود می‌تواند متفاوت باشد.

·         کسب درآمد از طریق طراحی قالب و افزونه

این روش نیز یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان است البته به این نکته توجه کنید این روش نیز همچون بعضی از روش‌های به کاربرده شده در این مقاله به تخصص نیاز خواهد داشت اما یک روش پرسود به حساب می‌آید.

اگر تخصص کافی در این زمینه دارید می‌توانید با طراحی قالب و افزونه و قرار دادن آن در سایت‌هایی همچون راست چین به درآمد بسیار بالایی برسید. برای مثال قالب وودمارت در راست چین با ۱۶۰۰۰ بار فروش به یکی از پر فروش‌ترین محصولات این مجموعه تبدیل شده که اگر شما نیز می‌توانید با طراحی یک قالب و فروش آن درآمد بسیار بالایی کسب کنید.

·         کسب درآمد نوجوانان از برنامه نویسی

نوجوانان و نسل‌های جدید امروز استعداد‌های خوبی در یادگیری مهارت‌هایی مانند برنامه‌نویسی دارند، اگر به دنبال یک مهارت حرفه‌ای برای کسب درآمد هستید این روش را برای شما پیشنهاد می‌کنیم.

ممکن است جز افرادی باشید که در این زمینه مهارتی ندارند، اصلاً جای نگرانی نیست زیر با استفاده از آموزش آنلاین در اینترنت و فضای مجازی می‌توانید یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی پر کاربرد همچون وردپرس را یاد بگیرید انتخاب این مسیر می‌تواند بر شغل آینده شما تأثیر‌گذار باشد.

5-     فتوشاپ و برنامه‌های طراحی را یاد بگیرید

فتوشاپ در زمینه‌های مختلفی مخصوصاً در کسب و کار‌های اینترنتی کاربرد دارد؛ مثلاً اگر یک سایت داشته باشید و بخواهید محتوای خوبی در آن بگذارید، باید کمی فتوشاپ بلد باشید، تا بتوانید روی تصاویر آن کار کنید. اگر می‌خواهید یک پیج حرفه‌ای در اینستاگرام داشته باشید، احتمالاً نیاز پیدا می‌کنید، که روی تصاویر پست و استوری با فتوشاپ کار کنید.

خب حالا از آنجا که افراد و شرکت‌ها معمولاً این مهارت را ندارند، به دنبال فردی هستند تا بتوانند این کار را به او بسپارند. پس با این وجود اگر در این زمینه تخصصی دارید به راحتی می‌توانید از تخصص خود درآمد کسب کنید.

روش‌های کسب در آمد سنتی نوجوانان

علاوه بر کسب درآمد آنلاین، کسب درآمد سنتی نیز برای نوجوانان وجود دارد که اگر شخصی به اینترنت دسترسی نداشته باشد بتواند از ای نطریق به درآمد زایی بپردازید در ادامه به این روش‌ها می پردازیم.

راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

1-     به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوید

عکاسی از جمله مهارت‌هایی است که بسیاری از افراد به خصوص نوجوانان به آن علاقه دارند، اگر در زمینه عکاسی یا ادیت عکس مهارت دارید می‌توانید به این حرفه بپردازید، برای مثال بسیاری از پیج‌ و سایت‌های فروشگاهی این روز‌ها به دنبال یک عکاس حرفه‌ای برای عکاسی از محصولات خود هستند، می‌توانید به عنوان یک شغل پاره وقت روی آن حساب کنید.

2-     به صورت پاره وقت در یک رستوران کار کنید

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه در دوران نوجوانی پول به دست‌آورید، فست‌فود‌ها و رستوران‌های مختلف همیشه به کمک نوجوانان نیاز دارند. بسیاری به دنبال نوجوانانی هستند که مثلاً صندوق یا میز مهماندار را در اختیار بگیرند.سایر فرصت‌های شغلی دیگر در رستوران‌ها ممکن است شامل کمک آشپز، پیشخدمت و موارد دیگر باشد. بسته به نوع فعالیتتان در رستوران، می‌توانید دستمزد بگیرید یا حتی فرصت کسب انعام داشته باشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شیک ترین مدل های تراریوم شیشه ای

3-     صنایع هنری دستی بسازید

ساختن صنایع دستی یکی دیگر از روش‌ها برای کسب درآمد نوجوانان است که می‌توانید در منزل از طریق این حرفه درآمد کسب کنید، برای مثال شما می‌توانید تابلو‌های هنری طراحی کنید یا به طراحی ماگ و و ظروف سفالی بپردازید سپس با فروش این محصولات درآمدی داشته باشید.

همواره در سرای محلات، مراکز خیریه‌، پارک‌ها، بازارچه‌ها و جشنواره‌ها، نمایشگاهی برای محصولات صنایع دستی برپا می‌شود شما می‌توانید با اجاره غرفه‌ در این رویدادها محصولات خود را عرضه کنید و افراد زیادی خریدار صنایع دستی شما می‌شوند.

4-     تعمیرات موبایل و کامپیوتر

با وجود قابلیت‌های ویژه‌ای که این دستگاه‌ها دارند نمی‌توانیم بگوییم که همیشه مانند روز اول سالم هستند، هرچه زمان بگذرد و بیشتر از گوشی یا کامپیوتر‌هایمان استفاده کنیم احتمال این که قطعات مختلف آن دچار مشکل شود بسیار زیاد است به همین دلیل اگر سعی کنید حرفه تعمیرات موبایل و کامپیوتر را یاد بگیرید می‌توانید از این روش درآمد داشته باشید.

این روش یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد برای نوجوانان و همچنین جوانان است که یک روش پر سود نیز به حساب می‌آید با افزایش تکنولوژی قطعاً این روش مشتری‌های زیادی خواهد داشت زیرا همانطور که می‌دانید افراد بسیار زیادی هستند که از مویابل برای انجام کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند.

5-     پروش مرغ خانگی

یک نمونه ی دیگر کسب درامد خانگی نگه داشتن و پروش مرغ خانگی است پرورش مرغ بومی برخلاف طیور صنعتی از بازه اقتصادی زیادی برخوردار است. پرورش طیور صنعتی با نوسانات قیمت تخم مرغ و گوشت مرغ در بازار کنونی صرفه اقتصادی ندارد و اکثر مرغداران چه در پرورش مرغ گوشتی و چه در پرورش مرغ تخمگذار صنعتی با ضررهای بسیاری روبرو شده اند.شما با پرورش مرغ خانگی می‌توانید یک کسب و کار موفقی برای خود داشته باشید خوبی این روش این است که هیچ وابستگی به اینترنت نخواهد داشت.

در نتیجه

این روز‌ها بسیاری از نوجوانان به فکر کسب درآمد و داشتن شغلی پاره وقت برای گذران وقت و یادگیری مهارت هستند. این مسأله بسیار قابل تحسین است؛ چرا که پرداختن به حرفه و مهارت خاص در نوجوانی می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در آینده‌ی شغلی و حرفه‌ای افراد داشته باشد.

در این مقاله سعی کردیم بهترین راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان را بیان کنیم، با روش‌هایی که در این مقاله گفته شد هر شخص با هرهزینه می‌تواند برای خود یک کسب و کار راه‌اندازی کند.

سوالات متداول

۱- چقدر سرمایه برای راه‌اندازی کسب و کار خود لازم است؟

بستگی به کسب و کاری که می‌خواهید راه‌اندازی کنید دارد ولی اکثر روش‌هایی که دراین مقاله گفته شد با هزینه بسیار کم قابل راه‌اندازی هستند.

۲- چطور بهترین‌ایده را برای کسب و کار اینترنتی انتخاب کنیم؟

یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مراحل در راه‌اندازی کسب و کار موفق انتخاب‌ایده است. در انتخاب‌ایده و حوزه فعالیت به این نکته توجه کنید که‌ایده‌هایی را انتخاب کنید که به آن علاقه و مهارت دارید.

۳- آیا می‌توانیم کسب کار خود را در منزل راه‌اندازی کنیم؟

یکی از باور‌های اشتباه در بسیاری از افراد که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار جدید را دارند این است که فکر می‌کنند اگر بخواهند یک درآمد زایی داشته باشند حتماً باید یک شرکت یا یک دفتر داشته باشند در صورتی که اصلاً اینطور نیست! می‌توانید کسب و کار خود را در منزل راه‌اندازی کنید.

 

نوجوانان چگونه می‌توانند پس‌انداز کنند؟

t راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان
امتیاز به این نوشته

‫5 نظر ارسال شده در “راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

  1. محمد علیخانی :

    بازم یه سوال دیگه می خوام کار ورد پرس را شروع کنم باید چکار کنم سرمایه ندارم برای دوره ها و خانواده هم نمیتونه حمایت کنه. میخوام تو کمترین زمان بهترین نتیجه رو داشته باشم

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      سلام بسیاری سایت ها مختلف هستند که شما می توانید در خواست کار بدهید و افراد مراجعه می کنند و پروژه را به شما می سپارند با جستجو در اینترنت می توانید این سایت ها را پیدا کنید

  2. معین حسینی :

    شغل های برنامه نویسی و طراحی سایت خوب هستند اما بهترین روش برای نوجوان ها این هست که حداقل یک کسب و کار فیزیکی را یاد بگیرند چون می تونه مهارت های زیادی مثل تعامل با آدم ها، کار با ابزارها، مدیریت هزینه ها و…. را یاد بگیرند هر نوجوانd باید تجربه کارهایی مثل مکانیکی، خیاطی، کار در رستوران و فست فود و… را داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *