سواحل کیش؛ معرفی زیباترین ساحل های کیش

معرفی سواحل کیش
t سواحل کیش؛ معرفی زیباترین ساحل های کیش

 

جزیره‌ی کیش، نگین خلیج فارس است و از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران می‌باشد. به طبع بازدید از این جزیره‌ی بی‌نظیر، هیچوقت کامل نمی‌شود مگر اینکه از سواحل آن هم دیدن کنید. اصلا مگر می‌شود به کیش آمد و گردش در سواحل بکر آن را از دست داد؟

بهترین سواحل کیش کدامند؟

در این مقاله از وبسایت نوجوان ها  ما قصد داریم 7تا از بهترین سواحل جزیره‌ی کیش را به شما معرفی کنیم.

پیشنهاد مطالعه: معرفی جزیره‌ی کیش

 ساحل مرجان

جزیره‌ی کیش به خودی خود بسیار بی‌همتاست، اما حقیقت این است که ساحل مرجان، این نگین جزیره‌ی کیش، شاید یک سر و گرد از تمامی سواحل جزیره‌ی کیش، بالاتر باشد. الحق هم چنین است. زیراکه حقیقتا ساحل مرجان با هر ساحل دیگری متفاوت است.

ساحل مرجان کیش از بهترین سواحل کیش

ساحل مرجان، در رتبه‌ی اول سواحل مرجانی جزیره کیش قرار می‌گیرد. به علاوه این ساحل جزو زیباترین سواحل جزیره‌ی کیش است و آب آن به اندازه‌ی کریستال شفاف است! ساحل مرجان پر است از انواع مرجان‌ها و ماهی‌ها رنگارنگ که حتی تماشایشان هم دلرباست. گذشته از آن، ساحل مرجان یک ساحل صخره‌ای هم است، صرفا حتی تماشای این صخره‌ها و اشکال آن، حال و هوایتان را عوض خواهد کرد! بد نیست بدانید که این ساحل، یکی از بهترین سواحل برای غواصی نیر هست.

زیبایی طبیعی ساحل مرجان به اینجا محدود نمی‌شود؛ این ساحل منظره‌ای بی‌نظیر را از غروب و یا طلوع آفتاب پیش دیدگان شما می‌گذارد تا لذت از آن دو چندان شود. گذشته از این زیبایی‌های طبیعی و بصری، ساحل مرجان یکی از مدرن‌ترین ساحل‌های کیش است و برای رفاه حال گردشگران عزیز، امکانات فوق‌العاده‌ی را نیز در بر دارد.

ساحل سیمرغ

اگر در فصل زمستان، که بهترین فصل برای سفر به کیش است، به این جزیره سر می‌زنید، بازدید از ساحل سیمرغ کیش را از دست ندهید. ساحل سیمرغ در ضلع جنوب شرقی جزیره واقع شده است و پارک ساحلی سیمرغ هم درست در کنار آن قرار دارد. اگر عاشق کانون گرم خانواده‌ی خود هستید، پارک و ساحل سیمرغ، مجموعه‌ای کامل است از هر چیزی که برای یک روز گرم و باصفای خانوادگی به آن نیاز دارید: پارک کودکان، پیست اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری، مسیر پیاده‌روی، زمین بدمینتون و تنیس.

ساحل سیمرغ کیش از بهترین سواحل کیش

اما غافلگیری اصلی این ساحل چیز دیگرست! این ساحل، درست در کنار دلفیناریوم، اولین پارک دلفین‌ها در ایران، واقع شده است. پارک دلفین‌ها، همانطور که از نامش پیداست، اختصاص دارد به این موجودات کوچک، با شکوه و بازیگوش. تماشای بازی و جست و خیز دلفین‌ها، برای هر قشر و سنی لذت‌بخش و جذاب بوده در زمره‌ی یکی از بهترین تفریحات کیش به شمار می‌رود.

البته پارک دلفین‌ها به همین جا خلاصه نمی‌شود! این مجموعه‌ی 100 هکتاری، نه تنها شامل پارک دلفین‌ها است، بلکه باغ پرندگان، تونل خزندگان، کلاسیک شو و آکواریوم آب شو را هم شامل می‌شود. پس با این اوصاف، ساحل سیمرغ کیش و پارک دلفین‌ها جایی نیست که بتوانید به راحتی از کنار آن گذشته و نادیده‌اش بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین پارک‌های کیش

ساحل درختان نارگیل

این ساحل، همانطور که از نامش پیداست، پر است از درختان باشکوه نارگیل، که با غرور و وقار، سر به فلک کشیده و آبی دریا را نظاره می‌کنند. خیلی از افراد شاید تمام عمرشان، آرزوی دیدن این نخل‌های فائق را داشته باشند، و روزشماری کنند تا روزی به وصل برسند. خبر خوش برایشان داریم و مژده‌ی ساحل درختان نارگیل کیش را به آنها می‌دهیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی 11 تا از بهترین پارک‌ های کیش برای یک روز خانوادگی

ساحل درختان نارگیل کیش از بهترین سواحل کیش

ساحل درختان نارگیل، حتی اسمش گویای همه چیز است و همین اسم، هر آنچه هست و نیست را معرفی می‌کند. این ساحل، یکی از سواحل ماسه‌ای کیش است و بسیار هم بکر می‌باشد. به علاوه شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ساحل، یکی از بهترین سواحل کیش برای شنا نیز هست.

ساحل میرمهنا

این ساحل، از معروف‌ترین سواحل کیش است. کمتر کسی است که به کیش رفته باشد و حداقل یک بار به این ساحل سر نزده باشد. حتی اگر هم از آن بازدید نکرده باشد، بدون شک اسم ساحل میرمهنا به گوشش خورده است. شاید به جرئت بتوانیم اعتراف کنیم که این ساحل، محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین ساحل کیش است، شاید حتی لحظه‌ای نباشد که این ساحل، خالی از گردشگران و بازدیدکنندگان شود. همین شلوغی، مهر تاییدی است بر محبوبیت بی‌اندازه‌ی این ساحل.

ساحل میرمهنا کیش از بهترین سواحل کیش

به علاوه باید این نکته را به شما یاددآوری کنیم که ساحل میرمهنا، بزرگترین پارک ساحلی جزیره‌ی کیش است. اگر دلتان لک زده برای تماشای غروب آفتاب، این ساحل نقره‌ فام کیش بهترین جایی است که می‌توانید برای این کار پیدا کنید. گذشته از آن این ساحل پر است از لاکپشت‌ها آرام و دوست‌داشتنی که سوژه‌ی بسیار خوبی برای عکاسی و وقت‌گذرانی هستند.

در آخر، لازم به ذکر است که ساحل میرمهنا، درست در کنار شهر زیرزمینی کاریز واقع شده، اگر خوره‌ی تاریخ و آثار باستانی هستید، چاره‌ی کارتان را پیدا کرده‌اید! بی‌پرده می‌گویم، اگر بازدید از این ساحل را از دست بدهید، نصف لذت سفر کیش را از دست داده‌اید.

پیشنهاد مطالعه: مراکز خرید کیش

ساحل مرد ماهیگیر

خوبی سواحل بکر کیش این است که همگی نماد بزرگ و آشکاری دارند که تشخیص و تمییز آن را برای هر کس آسان می‌کند. ساحل مرد ماهیگیر نیز یکی از همین سواحل است. مجسمه‌ی بزرگ مرد ماهیگیری که درست در میانه‌ی آن قرار دارد، به عنوان نمادی است که کل جزیره‌ی کیش را به ما معرفی می‌کند.

این ساحل، جزو زیباترین سواحل کیش است، به علاوه از دیگر سواحل ماسه‌ای کیش نیز به حساب می‌آید. اگر همیشه فانتزی ساختن قلعه‌های شنی و خلق آثار بی‌نظیر ماسه‌ی را در ذهن خود می‌پروراندید، ساحل مرد ماهیگیر، بهترین جایی است که می‌توانید استعدادتان را شکوفا کنید.

ساحل مرد ماهیگیر کیش

مورد دیگری که دانستن آن برایتان لازم است، این است که ساحل مرد ماهیگیر، در حقیقت باغی است از درختان و پوشش گیاهی بومی جزیره‌ی کیش. درختانی نظیر گز، لور، کرت و نخل خرما، همه را می‌توانید در این ساحل بی‌نظیر کیش، پیدا کنید و از تماشای ابهتشان در کنار دریای نیلگون، لذت ببرید.

ساحل اسکله‌ی تفریحی

این ساحل، از بهترین سواحل جزیره‌ی کیش است. به علاوه، یکی از زیباترین سواحل نیز هست. اسکله‌ی تفریحی، برای بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان، نامی آشناست که با شنیدش، خاطرات خوشی برایشان زنده می‌شود. این ساحل، چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد و یکی از چشم‌نوازترین سواحل کیش در شب است.

ساحل اسکله ی تفریحی از بهترین سواحل کیش

هر چه که فکرش را کنید در این ساحل پیدا می‌شود، هر آنچه را که برای گذراندن یک روز خاطره‌انگیز و با صفا به آن نیاز دارید، در این ساحل موجود است؛ از پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی گرفته، تا بهترین تفریحات آبی کیش مثل: بالون‌سواری و فلای‌بورد. البته گردش با کشتی‌های تفریحی را نباید از قلم انداخت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش گره کفش (2)

پیشنهاد مطالعه: داستان کشتی یونانی در جزیره کیش

مهم‌تر از تمامی این‌ها اما، خوب است بدانید که این ساحل، جزو برترین سواحل کیش برای غواصی نیز هست. از شور و لذت غواصی هم که دیگر برایتان نگویم! ما توضیحات کامل این تفریحات را در بخش دوم همین مقاله در اختیارتان می‌گذاریم.

ساحل مارینا

این ساحل، همانطور که از نامش بر می‌آید، اختصاص دارد به هتل پنج ستاره‌ی مارینا کیش. گذشته از لذت‌های وصف ناپذیری که با اقامت در این هتل نصیبتان می‌شود، ساحل مارینا هم خود حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. ساحل 750 متری، مخصوصا برای ساکنین عزیز این هتل در نظر گرفته شده است. این ساحل، در لیست محبوب‌ترین سواحل مرجانی کیش قرار می‌گیرد.

ساحل مارینا کیش از بهترین سواحل کیش

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین هتل های کیش

گذشته از آن، تفریحات آبی در این ساحل فراوان است. از جت اسکی و بنانا گرفته، تا شاتل و پاراسل، هر کدام را که بخواهید در این ساحل برایتان فراهم است. علاوه بر تمامی این‌ها، اسکله‌ی اختصاصی این ساحل، برای مسافران و گردشگران عزیز این امکان را فراهم می‌کند که با قایق‌های پدالی، قایق‌های ماهی‌گیری یا قایق‌های شیشه‌ای، دل به دریا بزنند و از آبی نیلگون خلیج فارس لذت ببرند.

تفریحات آبی سواحل کیش

در ادامه برخی از تفریحات سواحل کیش را معرفی می کنیم.

پاراسل

پاراسل، در رتبه‌ی اول محبوب‌ترین تفریحات آبی کیش قرار می‌گیرد. پاراسل به زبان ساده، همان چتربازی بر روی آب است. به این صورت که چتر، با طنابی به قایق موتوری وصل شده، قایق با سرعت زیاد شروع به حرکت می‌کند، چتر اوج گرفته و سپس شگفت‌انگیزترین قسمت ماجرا رخ می‌دهد و شما به پرواز در می‌آیید. پاراسل از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی کیش است. هنگام پرواز، منظره‌ای رویایی از سواحل بکر کیش خواهید داشت و کل جزیره‌ی کیش زیر پای شما خواهد بود. هنگام پاراسلینگ، تا ارتفاع 150 متری بالا می‌روید. این تفریح معمولا به صورت تک نفره، دو و یا سه نفره انجام می‌پذیرد.

شاتل

شاتل هم یکی دیگر از محبوب‌ترین تفریحات آبی کیش است. می‌توان گفت که شاتل سواری هم تقریبا شبیه به پاراسل است، با این تفاوت که در شاتل، شما بر روی تیوپ بزرگی می‌نشینید و به وسیله‌ی یک قایق موتوری روی آب کشیده می‌شود و موج‌سواری می‌کنید. هیجان شاتل به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. شما اصلا خبر ندارید که سرعت حرکتتان چقدر خواهد بود و یا اصلا به کدام سمت قرار است بروید! شاتل سواری از معدود تفریحات آبی کیش است که خانم‌ها و آقایان در کنار هم می‌توانند از آن لذت ببرند. هر سانس شاتل سواری حداکثر 20 دقیقه است.

بنانا

شاید بتوان گفت که بنانا، تا حدودی شبیه به شاتل است. در بنانا درست مثل شاتل، سوار تیوپ بزرگی می‌شوید و توسط یک قایق موتوری تندرو، بر روی آب کشیده می‌شوید. با این تفاوت که در بنانا، همانطور که از نامش پیداست، به جای تیوپ، سوار بر یک موز (بنانا) خواهید شد! بنانا یکی از تفریحات ساحلی کیش است که بسیار باب میل و دلخواه خانواده‌هاست، زیراکه آقایان و بانوان، می‌توانند همزمان روی یک بنانا نشسته و از هیجان این تفریح لذت ببرند

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فایده های درختان چیست ؟

جت اسکی

یکی دیگر از تفریحات آبی کیش، جت اسکی است. جت اسکی را هم می‌توانید در اطرف تهران و هم در دریای مازندران تجربه کنید. اما همه بر اینکه بهترین تجربه‌ی جت اسکی سواری‌شان را در جزیره کیش گذرانده‌اند، اتفاق نظر دارند. جت اسکی یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین تفریحات ساحلی کیش است که حتی با یکبار امتحان، عاشقش می‌شوید.

جت اسکی علاوه بر اینکه یکی از لاکچری‌ترین تفریحات کیش است، به علاوه برای کسانی که همواره به دنبال هیجان و تجربه‌های پر خطر هستند، یک گزینه‌ی عالی می‌باشد.

بیش از 20 مرکز اجاره‌ی جت اسکی در سواحل کیش وجود دارد؛ یعنی هر زمان که اراده کنید، این تفریح در دسترس شما خواهد بود. مدت زمان هر سِت استفاده از جت اسکی حدود 30 دقیقه است. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید به صورت تکی و یا دو نفره از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین تفریحات کیش برای نوجوان ها

غواصی

یکی از بهترین تفریحات آبی کیش، تجربه‌ی غواصی است. وصف لذت غواصی در زیر آب و ارتباط برقرار کردن و لمس ماهی‌ها و مرجان‌ها و شقایق‌های دریایی، در کلام نمی‌گنجد.

در طی این تجربه، ابتدا شما به مدت 40 دقیقه آموزش می‌بینید، بعد از آن هم دوباره به مدت 40 دقیقه در آب‌های استخر مخصوص تمرین می‌کنید. سپس به همان مدت هم در زیر آب به گردش می‌پردازید. به علاوه فراموش نکنید که تمام امکانات و تجهیزات لازم هم برایتان فراهم است و یک مربی مجرب و حرفه‌ای نیز همراهتان خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: غواصی در کیش

گشت دریایی با قایق فرانسوی

یکی دیگر از تفریحات آبی کیش، که بسیار پرطرفدار است و البته در زمره‌ی تفریحات لاکچری قرار می‌گیرد گشت دریایی با قایق فرانسوی است. این تفریح ایده‌آل خانواده‌ها است و برای دوران کرونا، یکی از تفریحات امن و کم ریسک به حساب می‌آید.

در این تفریح، سوار بر یک قایق فرانسوی مدرن می‌شوید و بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس، به گردش می‌پردازید. این نوع قایق‌های فرانسوی، مثل قایق‌های معمولی نیستند و به صورت اختصاصی، برای گشت‌ و گذارهای دریایی طراحی و ساخته شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: پدری خاص در دنیای زیر آب؛ اسب دریایی

پدل بورد

آخرین عضو لیست تفریحات سواحل کیش، پدل بورد است. این تفریح آخرین تفریح این فهرست است، اما کمترین نیست. پدل بورد مخصوص کسانی است که به جای هیجان، به دنبال آرامش هستند تا کمی خستگی به در کرده و ریلکس کنند. در راستای اعتلای همان هدفی که در ابتدای این بخش ذکر کردیم، یعنی دور شدن از غصه و ماتم، این تفریح بسیار کارا و مفید واقع خواهد شد.  طوری که که اصلا نباید از دستش بدهید.

در تجربه‌ی پدل بورد، شما سوار بر یک تخته‌ی مخصوص می‌شوید و با پارو وارد آب شده و دل به دریا می‌سپارید. لازم به ذکر است که تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در اختیارتان قرار می‌گیرد و ناجی اختصاصی نیز به همراه خواهید داشت.

 

t سواحل کیش؛ معرفی زیباترین ساحل های کیش
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *